Boeing-rendelések: a háromhetes újabb sikerei
Az Air China bejelentette: két Boeing 747-8-as óriásgépet, kilenc kéthajtóműves nagy hatótávolságú Boeing 777-est és húsz keskenytörzsű 737-800-ast rendel az amerikai gyártótól. A 777-esek közül csak egy lesz utasszállító, a többi cargo-változat, viszont mindkét 747-es a modernizált Jumbo utasszállító verziója lesz, amelyre a gyártónak egyébként jóval kevesebb megrendelése van, mint a 8F Freighterre.
Ugyanakkor a Boeing kötelezettséget vállalt arra, hogy a cargoflottából visszavásárol a légitársaság leányvállalatától hét régebbi 747-400BCF teherszállítót.
Ugyancsak a szerződés része, hogy a húszból négy keskenytörzsű 737-es rendelését módosítani lehet egy szélestörzsű 777-es megvásárlására. Az utasszállítókat a gyártó 2014-15-ben szállítja le, a teherszállítók átadása már az idén megkezdődik.
A kínai nemzeti légitársaság közlése szerint az utasszállítókra kötött szerződés értéke 2,6 milliárd dollár, a teherszállítóké pedig 2,2 milliárd.
Megfigyelők szerint különösen a cargo-flotta modernizálása bíztató, ugyanis a légi teherszállítás a dinamikusan fejlődő térségekben sem teljesített túl jól az elmúlt időszakban. Ez azonban lehet a flottaváltás motorja is: ebben a kategóriában is egyre fontosabb a gazdaságosság, az alacsonyabb üzemeltetési költség.
Ugyancsak az elmúlt napok fejleménye, hogy az Air Lease Corporation, ALC tíz 777-300ER kiterjesztett hatótávolságú szélestörzsű megvásárlását jelentette be 3,2 milliárd dollár értékben, azzal az indoklással, hogy a légitársaságok körében erősödik az igény az interkontinentális utasszállítók iránt, a lízingcég szerint ez a típus nyújtja a leggazdaságosabb és a legrugalmasabb megoldást a 300-400 üléses kategóriában.
A Los Angelesben működő lízingcégnek egyébként összesen 185 Boeing utasszállítóra van fix rendelése, köztük 78 most gyártásban lévő 737-esre és 80 még fejlesztés alatt álló újrahajtóművezett 737 MAX-ra, 12 787 Dreamlinerre, és 15 további 777-esre.