Idén nyáron csúcsrajáratják a Boeing 737-eseket a transzatlanti útvonalon
Öt légitársaság repül összesen huszonöt útvonalat Európa és az Újvilág között. Ez bizony rekord.
Öt légitársaság repül összesen huszonöt útvonalat Európa és az Újvilág között. Ez bizony rekord.
Szokatlanul őszinte és világos útmutatást adott az FAA, az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala a Boeingnek arról, az utóbbi idők fejleményei után mi a teendője – a repülőgépgyártó hosszú rehabilitációs folyamat előtt áll.
Az amerikai gyártó négy szűk esztendő elteltével szállíthat újra a típusból a China Southernnek.
A fapados három további Boeing 737 MAX hadrendbe állításával növeli az LTN-en meglévő kapacitását.
Szappanoperányi adok-kapok: milyen keskenytörzsű variánsba milyen figyelmeztető rendszer kerüljön?
Már idén forgalomba állíthatja az első C919-est a China Eastern. Mi tesznek a külföldi hatóságok? Kína átszervez: az Airbus kapcsolat marad, a Boeing helyére kell, hogy lépjen a saját típus.
A szándéknyilatkozatból most lett megállapodás, az első csomagban a sűrű székezésű 8-200-asok és a 757-es vonalaira szánt, hosszabb törzsű 10-esek szerepelnek.
Homogén Airbus-flotta mellé vesz ötven, és köt le még ötven új Boeingot az Allegiant Air. Egy társaság, amely évtizedekig csak használt gépeket használt. Kisebb 7-esek és MAX-200-asok a csomagban.
A C919-es sorsa részben az amerikai és európai beszállítókon múlik, hogy végre felvegye a harcot a piacokon az amerikai és európai konkurenciával.
Airbusok az eddigi Boeing-flottához a Jet2-nak, a leghosszabb 737-esekből venne O’Leary, Gatwick lesz a British diszkont központja.
Először szimulátor-próbák, majd tesztrepülések, de így sem tudni, mikor vált zöldre Peking. Az átrepülés nehézségei: orosz légtérblokád.
Peking tiltotta le először a típust, az utolsó lesz, amely zöld jelzést ad, ha majd a geopolitikai körülmények megfelelőek lesznek... A Ryanair elégedett a 200-asokkal, és az utasoknak sincs kifogásuk.
Száz MAX-ra fix szerződés, további 155-re opció: a Southwest kitart a 737-esek mellett.
A kínai hatóságok az amerikai konkurenciát továbbra sem engedik repülni.
Az európai hatóság indított konzultációt az ügyben, és egyetért a Boeing aggályaival.