Bombardier-vonatok érkeznek Kaliforniába

iho   ·   2013.11.28. 07:30
400px_bart_bombardier

Úgy tűnik, a San Francisco környékén szolgáltató BART (Bay Area Rapid Transit) teljes mértékben megvalósítja „a jövő flottája” elnevezésű projektjét. A gyorsvasúti szolgáltató tavaly áprilisban írt alá a Bombardier-vel egy első körben kétszázhatvan kocsira szóló megrendelést, mely összesen 775 egységig bővíthető ki. A kanadai gyártó az Alstomot és a Hyundai Rotemet utasította maga mögé a BART tenderén – írja a Railway Gazette.

A BART tavaly júniusban újabb százötven egységet hívott le 631 millió dollár értékben, a napokban pedig hivatalosan is igényét fejezte ki a maradék 365 kocsira, ezzel teljes mértékben kihasználja az összesen másfél milliárd dollár értékű keretszerződést.

A Bombardier vonataival cseréli le teljes flottáját a San Francisco környéki BART<br>(látványterv: BART)

Az utolsó, 638,9 millió dollár értékű rendelés értelmében a Bombardier felgyorsítja a leszállítás sebességét is, így a BART járműflottájának megújításához huszonegy hónappal kevesebb időre lesz szükség. A gyártó továbbá abba is beleegyezett, hogy öt kocsit ingyen juttat a kaliforniai szolgáltatónak, valamint továbbfejlesztett fékrendszerrel szereli fel az összes járművet. A szerződés által nyújtott kedvezményekkel a BART 128 millió dollárt spórolhat meg.

Az első rendelés első tíz kocsija 2015 elején érkezhet. A tényleges sorozatgyártás csak azok átfogó tesztelése és részletes kiértékelése után kezdődhet, leszállításuk a tervek szerint 2017-től 2021-ig tart majd. A szerelvényeket a Bombardier New York államban található, plattsburgh-i egysége gyártja és szereli készre. Az alkatrészek legalább hatvan százaléka USA-beli beszállítóktól érkezik. (Az érték nem különösebben magas: az Alstom pályázata 95 százalékos amerikai alkatrészmennyiséget ígért. A tenderen nyolc kritérium szerint pontozták az indulókat, összességében végül a Bombardier érte el a legjobb eredményt. A győztes kihirdetése után a francia gyártó hangot is adott nemtetszésének, fellebbezve a döntés ellen, azonban a BART döntéshozói testülete végül helybenhagyta az eredeti eredményt.)

A szerelvények tágas belső terébe sok utas fér majd be, az idősek és a mozgásukban korlátozottak kijelölt üléseket vehetnek igénybe<br>(látványterv: BART)

A BART új vonatain a gyorsabb utasáramlás érdekében sűrűn lesznek elhelyezve az ajtók. Az idősek és a mozgásukban korlátozottak megkülönböztetett ülőhelyeket vehetnek igénybe. A szerelvények meghajtásáról és a vonatbefolyásolásról a Bombardier MITRAC (Modular Integrated TRACtion System) elnevezésű, komplex, internetprotokoll-technológiát használó vontatási és vasútirányítási integrált rendszere gondoskodik, amit a Bombardier pittsburgh-i meghajtási és irányítási részegységekért felelős üzemegysége szolgáltat.

A keretszerződés utolsó opciós csomagjának hivatalos lehívásakor a BART elnöke elmondta, a vasúti szolgáltató elkötelezett az iránt, hogy világszínvonalú, fenntartható tömegközlekedési rendszert működtessen, amihez pedig elengedhetetlen a jelenlegi, összesen 669 kocsit kitevő szerelvények korszerűbbre cserélése. A vasúttársaság vezetője hozzátette, a Bombardier vonatai segítségével még jobb szolgáltatást nyújthatnak az egyre növekvő lakosságú Bay Area régió utasai számára.

A BART-ot 2018-tól a Szilícium-völgyben is igénybe lehet majd venni, a hálózat San José felé történő kibővítése után – adja hírül az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek