Borogatták a mentőautókat
Évente 37 millió kilométert vezet az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) 2600 járművezetője, de így is csak 70 komolyabb balesetben vettek részt. Az esetek többségét nem a megkülönböztető jelzést használó gépkocsik okozzák, mégis fontos, hogy az OMSZ gépészei továbbképezhessék magukat – mondta az IHO érdeklődésére Győrfi Pál, a szolgálat szóvivője. Idén a Groupama biztosító ajánlotta fel, hogy 340 mentősofőr vezetétechnikai képzésen vehet részt a francia biztosítótársaság költségén.
A mentők a tanpályán elsősorban olyan helyzeteket gyakorolhatnak, mint a fékezés, hirtelen irányváltás utassal a betegtérben, vagy szűk folyosón haladás (ez azt a helyzetet modellezi, amikor a járműnek egybefüggő kocsisorok között kell elhaladnia). A sofőrök elsajátíthatják a felemás burkolaton való manőverezést is, ugyanis sok esetben előfordul, hogy a mentővel az aszfaltról poros, koszos, nedves talajra kell hajtani, ilyenkor az autó könnyen megcsúszhat – ismertette a tréning tematikáját Pesoldt Ferenc, a Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum instruktora. A gyakorlatok során a járművezetők a hordágyon bekötve, a betegtérben is átélhetik, milyen egy hirtelen irányváltás vagy erősebb fékezés – sok sérült állapotát a hirtelen manőverezés tovább ronthatja, ezért fontos, hogy a megkülönböztető jelzéseit használó jármű lehetőleg egyenletesen tudjon haladni.
A francia anyacég odahaza csak olyan autósokkal köt biztosítást, akik vállalják, hogy részt vesznek az egynapos vezetéstechnikai alapkézésen.