Búcsúznak az első 435-ösök

Istvánfi Péter   ·   2013.04.15. 13:00
00xx

Március elején eljött az idő, amikor a BKV megvált az első 435-öseitől. Így első hallásra meglepőnek is tűnhet, hiszen sokak számára ezek voltak az „új buszok”. Figyelembe véve azonban a gyár által tervezett 7-8 éves élettartamukat, inkább az a meglepő, hogy eddig nem vontak ki egyet sem az állományból. Pedig néhány kocsi súlyosabb események (karambol, busztűz) áldozata lett, mégis előbb-utóbb feltűnt az utcán.

Persze a szükség nagy úr, a buszok cseréjére egy időben gondolni sem lehetett, így a 435-ösök nagy része felújítást kapott az ezredfordulót követően, amivel az élettartamuk egy újabb 7-8 évnyi idővel eltolódhatott. Mostanra azonban megváltoztak a dolgok, az általános kocsihiány elmúlt, folyamatosan állnak forgalomba az új vagy használt korszerű kocsik. A váztörött, főegységhiányos, lerabolt kocsikat már nem éri meg felújítani, hiszen ennek költségén már egy használt alacsony padlós buszt is lehet kapni.

Emlékeztetőül a február 28-ával selejtezett kocsik listája:

  • Ikarus 260: BPO-193 (C), BPO-357 (D), BPO-661 (Ó)
  • Ikarus 415: BPO-508 (K), BPO-711 (Ó), BPO-748 (Ó), BPI-329 (K), BPI-342 (K), BPI-346 (Ó), BPI-363 (Ó)
  • Ikarus 435: BPO-554 (K), BPI-141 (K), BPI-176 (K), BPI-908 (C), BPI-922 (C), BPI-944 (C), BPI-946 (C), BPI-951 (C)

Ehhez a csapathoz csatlakozott március 31-i üzemzárással további négy további 260-as csatlakozott Kőbányáról: BPI-606, BPI-667, BPO-639, HLN-325. Az alábbi összeállítással most tőlük búcsúzunk:

BPO-193 Újpesten<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(a külön nem jelölt fotókat a szerző készítette)

A fenti lista lehet, hogy hamarosan tovább bővül: az Újpesten kiégett BPI-915-öt a fentiek fényében már nem valószinű, hogy megjavítja a BKV.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.