Mozdony van, gyár lesz!
A Magyar Vasúttörténeti Parkban rendezett mozdonyavatón a felszólalók egyöntetűen hangoztatták: a nagy hagyományokkal bíró hazai mozdonygyártásnak a máig meglevő szakmai háttér miatt mindenképp van létjogosultsága, a járműgyártás GDP-t növelő szerepén belül a vasútijármű-gyártásnak is komoly feladat jut a jelenleg is erős közúti gépjárműipar mellett.
A CER Hungary átvette tehát a még teljes egészében Romániában gyártott, 610 100 pályaszámra „keresztelt” gépét. A mozdony ünnepélyes leleplezése előtt történt meg a szándéknyilatkozat aláírása az új magyar mozdonygyár alapításáról, a helyszínt márciusban, a megvalósíthatósági tanulmányok elkészülte után jelölik ki. A gyártásban kezdetben húsz, később a tervek szerint nyolcvan százalékos arányban szerepelnének a hazai beszállítók, sikeres termelés esetén az export is szerepel a tervek között.
Az eddig bérelt mozdonyokkal fuvarozó CER Hungary saját gépével közlekedhet majd, egyelőre belföldön vontatva a tranzitszállítmányokat Kelebia–Párkány és Kelebia–Hegyeshalom/Rajka viszonylatban. A mozdonynak természetszerűen meglevő román és magyar vizsgáztatása után Szlovákia lesz a következő ország, ahol közlekedhet, az engedélyeztetési folyamat február végén kezdődhet meg.
A gyártás teljes mértékben elnyerte a magyar kormány és az Európai Unió támogatását, a cél Európa, és ezen belül a régió újraiparosításának megkezdése. A projekthez a pénzügyi támogatást az UniCredit Bank nyújtja, ezért – ahogy Roberto Fiorini, vállalati befektetési üzletágvezető megjegyezte – az új mozdonygyár nemcsak román és magyar, hanem olasz siker is lesz.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!