China Southern: hatalmas növekedés, félelem a vasúttól

iho/repülés   ·   2011.08.29. 09:22
Southern_cimkep

Két és háromnegyed milliárd jüan, vagyis 531 millió dollár első féléves nettó profitot jelentett a kínai vezető légitársaságok egyike, ami a tavalyi hasonló időszakhoz képest egészen elképesztő, majdnem egyharmadnyi növekedést mutat.

Az üzemi eredmény 22,3 százalékkal nőtt, miközben hasonló arányban emelkedtek az üzemi költségek is, leginkább az üzemanyagárak emelkedése miatt. Az utasforgalom a korábbi időszakhoz képest több, mint hat százalékkal emelkedett, a kapacitáskihasználás több mint nyolcvan százalékos, ez is majd' három százalékos javulás. A teherszállítás mennyiségben csaknem öt százalékot emelkedett, 536 ezer tonnára. A napi gépkihasználtság repülőnként több mint kilenc és fél óra.

A China Southern már A380-ast is repültet

A jó eredményeket az ATW összeállítása szerint a légitársaság az erősödő kínai gazdaságnak és a bővülő belső légiforgalomnak tulajdonítja, ugyanakkor a jelentés felsorol jó néhány faktort, amelyek bizonytalanná teszik a következő időszakot. Noha a belföldi forgalom növekedése valószínűleg töretlen, de a globális gazdaság törékenysége és az európai hitelválság bizonytalanná teszi a helyzetet.

Ugyanakkor – ami az eddigi kínai előrejelzésekben ritkán fordult elő – a China Southern közleménye hazai bizonytalansági faktorokat is említ, amelyek negatívan befolyásolhatják a légitársaság kilátásait, ezek egyike az infláció, a másik tényező pedig a kínai gyorsvasúthálózat növekedése.

Az A320-as gépcsaládból 166 példányt használ a China Southern

A China Sourthern Kína legnagyobb, és a világ negyedik legnagyobb légitársasága. 50 ezer alkalmazottja és – ha hozzászámítjuk a tulajdonában lévő cargo-társaság teherszállítóit is – több, mint 350 repülőgépe van. Ez ugyanakkor a vezető légitársaságok flottái közül talán a legvegyesebb, a regionális légcsavaros ATR-ektől az óriási A380-ig, amelynek első példányát ezekben a hetekben vette át, rengeteg típust használ, repülnek a színeiben még a kilencvenes évek hőskorát idéző MD-90-esek és a már Kínában gyártott Embraerek is. A keskenytörzsű állomány és a nagyhatótávolságú szélestörzsű géppark egyaránt tartalmazza a Boeing és az Airbus utasszállítóit. Tekintélyes rendelésállományában még négy A380-as és 10 B-787-es Dreamliner is szerepel.

A légitársaság egyik 747-es teherszállítója

Globális a hálózata is: miközben a kínai belföldi légiforgalom főszereplője, járatai eljutnak minden ázsiai országba, Észak-Amerika, Európa, Ausztrália és Japán fő repülőtereire is.

Kapcsolódó hírek