Üzent az űrből a magyar kisműhold
Már lehet kommunikálni a BME hatodik diákműholdjával, a Hunityvel.
Már lehet kommunikálni a BME hatodik diákműholdjával, a Hunityvel.
A megállapodás középpontjában az áll, hogy a digitális gazdaságban csak azok a hallgatók lesznek valóban versenyképesek, akik nemcsak elméleti ismereteket, hanem korszerű vállalati technológiákkal kapcsolatos gyakorlati tudást is szereznek.
Fontos mérföldkőhöz érkezett az együttműködés a Knorr-Bremse Budapest mérnökei és a BME kutatói között: újabb öt évre kötöttek megállapodást arról, hogy közös erővel keresik az innovatív válaszokat a vasúti közlekedés jövőbe mutató digitalizációs kérdéseire.
Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.
A cél, hogy a két szervezet egyesítse elméleti és gyakorlati tudásbázisát, elősegítse a BME hallgatóinak szakmai fejlődését, munkaerőpiaci integrációját, valamint a vállalati szakember-utánpótlást.
Idén ősszel hat mérnök-informatikus, villamos- és mechatronikai mérnök hallgató kezdi meg tanulmányait a Karlsruhei Egyetemen a Siemens Mobility ösztöndíjasaként.
A Siemens tagvállalatai megerősítették, hogy a következő öt évben továbbra is a Műegyetem partnereként támogatják a jövő mérnökgenerációja szakmai fejlődését.
Sikeresen startolt a BME Aerospace Team által megépített három méter hosszú, szilárd hajtóanyagú, oktatási célú kutatórakéta.
BME Aerospace Team a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság főtámogatásával első és egyedüli magyar csapatként vesz részt októberben az egyetemi rakétafejlesztés legrangosabb európai versenyén, a European Rocketry Challenge kilencezer méteres kategóriájában.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mérnökeivel és a vállalat beszállítóival együtt megvalósult fejlesztés fontos lépés az adatvezérelt gyártási folyamatok felé.
Kutatási és ösztöndíjprogramok elindításában állapodott meg a világ vezető vasúti fékrendszerfejlesztője és -gyártója és a Műegyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kara.
Az MTA SZTAKI, a Bosch, a Knorr-Bremse és a Continental is együttműködik az egyetemmel.
A felvételi követelmények: minimum BA/Bsc végzettség, folyékony angol nyelvtudás, orvosi alkalmassági.
Noha ma „be kell adni a pótfelvételi lapokat”, erre a képzésre egészen augusztus 28-áig jelentkezhet!