Svédországban is tesztelik a DAC-rendszert
Az ország legnehezebb, nem vasércet szállító tehervonatain, valós körülmények között próbázzák az automata digitális kapcsolókészüléket (DAC).
Az ország legnehezebb, nem vasércet szállító tehervonatain, valós körülmények között próbázzák az automata digitális kapcsolókészüléket (DAC).
Egészen pontosan: a közlekedési szakminisztérium 8,25 millió eurót különített el a készülék „bemutatójának, tesztelésének és jóváhagyásának folytatására és befejezésére”. Az összeget a technológiához köthető számos kezdeményezés egyike, a DAC4EU konzorcium támogatására fordítják, bár az egyelőre nem világos, hogy ezen belül is konkrétan mire.
Közép- és kelet-európai vasúti szövetségek fogalmazták meg kételyeiket a digitális automata kapcsolóberendezés (DAC) alkalmazási tervével kapcsolatban az EU Mobilitási és Közlekedési Főigazgatóságának (DG MOVE).
Az Európai Bizottság 2026–2027 során tervezi a kölcsönös átjárhatósági műszaki előírások újabb átfogó felülvizsgálatát.
A Digital Automatic Coupling európai bevezetését sürgető német nyelvű országok közlekedési miniszterei „Jön a DAC!” jeligére közös nyilatkozatot írtak alá, ezzel is jelezve elkötelezettségüket a vasúti teherszállításban a digitális automata csatlás gyors bevezetése és közös finanszírozása iránt.
A korszerű eszközöket a milánói metró új Hitachi Rail-szerelvényeibe építik be.
Hat európai országot felölelő tesztkörút keretében digitális automata központi ütközővel (DAC) felszerelt vonat érkezett Magyarországra.
A vállalat több projektjét is elismerésben részesítette a szakmai a zsűri a Greengage 2023 és az Év Gyára Projektverseny 2023 díjátadóján.
A vállalat Svédországban a Trafikverket CFL tehervonatain teszi hosszútávú tartampróbára az új technológiát.
A globális felmelegedés és a klímaösszeomlás fenyegető problémája egyre nagyobb figyelmet fordít a környezetbarát közlekedési formákra.
A vállalat budapesti telephelyén legyártotta a digitális automata kapcsolószerkezet (DAC) első prototípusait. Az újgenerációs eszközök bevezetése jelentős hatékonyságjavulást hozhat a vasúti teherfuvarozásban Európa-szerte.
Az alpesi országban folytatódnak annak a tehervonatnak a tesztjei, amit digitális automatikus csatlással (DAC) láttak el.
Párizsban több mint hétszáz fő részvételével, vasúti csúcstalálkozón mutatták be az európai vasúttársaságok vezérigazgatói által aláírt szándéknyilatkozatot, amelyben elkötelezettségüket fejezik ki az európai vasutak fejlesztése mellett.
A próbavonat nemzetközi útra indul: hamarosan Ausztriába és Svájcba jut el.