Üzemi körülmények között teszteli a digitális automata kapcsolószerkezetet a Knorr-Bremse

iho/vasút   ·   2023.04.07. 12:00
knorrbremse_dac

A vállalat Svédországban a Trafikverket CFL tehervonatain teszi hosszútávú tartampróbára az új technológiát.

A szerelvényben kezdetben még csak hat olyan vagon fog futni, amire felszerelték a digitális automata kapcsolószerkezetet (DAC), a későbbiekben viszont akár húsz kocsit is ellátnak majd vele. A 2025-ig zajló tesztek során várhatóan évente körülbelül százezer kilométert tesznek majd meg a vonattal.

A Knorr-Bremse a DAC mellett a kettes szintű automatizálás támogatásával is ellátja a kocsikat. A tesztprogram egy későbbi szakaszában a vonatot felszerelik magasabb szintű automatizálást is támogató, a teljesen automatizált szétkapcsolásra alkalmas kapcsolókészülékekkel, valamint a Knorr-Bremse automatizálási rendszerével együtt pedig az intelligens és telematikai funkciók széles skáláját fogja támogatni a folyamatok automatizálásához. A téli körülmények közötti üzemeltetés, beleértve a jeget is, ideális tartóssági próbája a rendszernek, melynek meg kell felelnie a legmagasabb ellenállóképességi követelményeknek.

A Knorr-Bremse Vasúti Járműrendszerek igazgatótanácsának elnöke, Nicolas Lange elmondta, a vállalat rendszereinek valós körülmények között történő tesztelése újabb nagy előrelépést jelent a vasúti árufuvarozási ágazat korszerű technológiáinak fejlesztésében. A cég arra számít, hogy a tesztek értékes betekintést fognak nyújtani, melyek tovább koncentrálják és gyorsítják majd a piacképes megoldások fejlesztését.

A teszteket az Európai Unió kutatási és innovációs programja, az Európai Vasúti Közös Vállalkozás (EU-Rail) égisze alatt hajtják végre. A DAC-tesztek eredményei lehetővé teszik a Knorr-Bremsének, hogy előmozdítsa az automatizált vasúti árufuvarozási rendszerek célzott fejlesztését, melynek célja a 2025-ig történő piaci bevezetés. A Knorr-Bremse célja, hogy 2026-tól az árufuvarozási automatizált rendszermegoldások vezető szállítója legyen. A Knorr-Bremse kulcsfontosságú támogató szerepet fog játszani a jövő vasúti árufuvarozásában a vállalat mérnöki készségeinek, iparosítási szakértelmének és szorosan összefüggő szervizhálózatának kihasználásával, melyet a kiváló minőségű hardveren (DAC) alapuló rendszerszemlélet, egy dedikált automatizálási rendszer és az adatvezérelt szolgáltatások támogatnak.

A TÜV-Süd és az európai DAC-program 2022 decemberében nyilvánította a Knorr-Bremsét a digitális automata kapcsolószerkezetek egyik hivatalos gyártójának.

A Knorr-Bremse szerint jelenleg továbbra is körülbelül félmillió teherkocsit és 17 ezer mozdonyt kapcsolnak össze és szét manuálisan, vagyis a vasúti árufuvarozási ágazat formájában óriási potenciális piac áll az automatizálás és a digitalizáció előtt. A vállalat ezzel egyidejűleg elkészítette a személyszállító vonatokhoz megfelelő kapcsolószerkezeteinek portfólióját, melyből a Hitachi az első megrendelő – számol be a Railway Pro.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Railway Pro)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Nem tudja, mennyiért veheti igénybe a közösségi közlekedést március 1-jétől? Akkor irány az ujtarifa.hu!

iho/vasút   ·   2024.02.21. 13:00

Tájékoztató weboldalt indított a MÁV–Volán csoport a március 1-jével induló új tarifarendszerről, melyen többek között az új bérletekről és kedvezményekről, a 24 órás napijegyekről, valamint a fővárosi agglomerációt érintő közlekedési változásokról lehet informálódni.