A MÁV szerint látnak fantáziát az állomásmegújítási program kínálta lehetőségekben a befektetők
Új eljárást eredményezett a vártnál nagyobb érdeklődés.
Új eljárást eredményezett a vártnál nagyobb érdeklődés.
Kormányhatározat született a Győr–Sopron– Ebenfurti Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság kilenc plusz két motorvonata beszerzésének finanszírozását célzó, legfeljebb 160 millió euró tőkeösszegű hitelszerződéshez kapcsolódóan száz százalékos mértékű egyedi állami garancia vállalásáról a hitelszerződésből származó fizetési kötelezettségekre.
Erről Hegyi Zsolt, a MÁV kinevezett vezérigazgatója beszélt az M1 aktuális csatornán.
Az építési és közlekedési miniszter szerint nagy bejelentések várhatóak a minisztériumban a hónap során.
Több érv is szól az ellen, hogy Debrecenbe költöztessék a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumot – jelentette ki Vitézy Dávid legutóbbi sajtótájékoztatóján.
Lázár János szerint a magyar állam lát fantáziát abban, hogy felvásárolja az osztrák állam részesedését a vasúttársaságban. Az osztrák Strabag 6,1 százalékára is tettek ajánlatot.
Egyelőre nem kap pluszpénzt a vasúttársaság a Biatorbágy és Szárliget közötti szakasz lassújeleinek felszámolásra, Lázár János üzent is, mondván, csinálják azt, amire utasították őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást.
Az ÉKM azonnali, célzott beavatkozást sürget a Budapest–Győr–Hegyeshalom vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán elrendelt sebességkorlátozások okainak felszámolására.
A MÁV is megerősítette a hírt: számos mellékvonalon buszok válthatják az egyre inkább gyengélkedő Bz-motorkocsikat, akár már augusztus elsejétől!
Az építési és közlekedési miniszter szerint ezt a kérdést a kormánynak kell eldöntenie, ám ami őt illeti, egy tízéves tervre tesz javaslatot a kötöttpályás és a közúti közlekedés átalakítására.