Maersk: még nem adtuk fel a DB Schenker felvásárlását!
A DHL visszalépett, ezzel a dán DSV tűnik az eddigi egyetlen komoly jelentkezőnek. A Maersknél továbbra is gondolkodnak az akvizíción.
A DHL visszalépett, ezzel a dán DSV tűnik az eddigi egyetlen komoly jelentkezőnek. A Maersknél továbbra is gondolkodnak az akvizíción.
Ha az Európai Parlament március 11-én megszavazza a közúti tehergépjárművek tömegéről és méreteiről szóló EU-irányelv (96/53) módosítására irányuló javaslatot, alááshatja az EU zöld megállapodásának (Green Deal) közlekedésre vonatkozó céljait.
A kezdeményezés célja a transzeurópai közlekedési hálózaton (TEN-T) zajló közúti, tengeri, belvízi és légi közlekedés elősegítése – a vasút viszont egy centet sem kap belőle.
Az üzemanyag jövedéki adója januári emelésének felével megegyező támogatásban részesítik év végéig az arra jogosultakat.
Az alágazat versenyképességének javításához további gyors, a fuvarozási költségeket csökkentő beavatkozásokra van szükség, amelyek ellensúlyozhatják a hazai vállalkozások útdíjköltségeit, megelőzhetik az alágazat likviditási problémáit, és enyhíthetik a költségnövekedésből fakadó inflációs nyomást is.
Jelentős projektek mennek végbe déli szomszédunknál, többek között a Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztése, a Tarcal-hegységet átszelő közúti folyosó, valamint számos más autóút építése. A Vajdaságban is könnyebb lesz közlekedni.
Az Abu-Dzabi központú ADQ is érdeklődik a Deutsche Bahn (DB) logisztikai leányvállalatának felvásárlása iránt.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) előrejelzései szerint az útdíjak, az üzemanyagok adója és a bérköltségek is nőnek, emelkednek a raktárbérleti díjak.
Október elsejével 17,6 százalékkal korrigálták a magyar útdíjakat, januártól pedig további harminc–negyven százalékos emelés várható.
A szervezet szerint elbukott az árufuvarozás zöldítésének uniós programja: jelenleg teljesíthetetlennek tűnik az az uniós célkitűzés, hogy 2030-ig a nagy távolságú közúti fuvarok harminc százalékát áttereljék vasútra és vízre.
Az idei év első hat hónapjában hat százalékkal, 13,9 millió tonnára csökkent a síneken szállított áruk mennyisége 2022 első félévéhez képest. A közúti teherszállítás sem lehet büszke.
A műtárgy Jakutföldnek nyújt majd közvetlen hozzáférést Kínához.
Egyes cégeknél nagyságrendileg az ötven százalékkal is csökkent a közúti árufuvarozás volumene. A költségek pedig csak egyre nőnek...
Münchenben megnyílt a Transport Logistic 2023, az ágazat legjelentősebb szakkiállítása.
Várhatóan szeptemberben állhat üzembe az egykori kiskundorozsmai átrakó területén épülő PSP Terminal, ahol évente 60 ezer kamionnyi tranzitárut rakodhatnak majd át vasútra.