Toborzási kampányba kezdett a ZSSK, mert nincs ki vezesse a vonatokat
Az átlagkereset a vasúttársaságnál 2050 euró, mozdonyvezető akár 2330 eurót is kereshet havonta. Bruttóban.
Az átlagkereset a vasúttársaságnál 2050 euró, mozdonyvezető akár 2330 eurót is kereshet havonta. Bruttóban.
A nemzetközi vonatokra nem jut elég elég vonatkísérő, ezért a Société nationale des chemins de fer luxembourgeois kénytelen volt törölni néhány franciaországi vonatát.
A szakképzésben kiemelt jelentőségű projekt legfontosabb célja a közlekedési ágazatban érzékelhető munkaerőhiány csökkentése.
Egy jelentés szerint a szektorból 70 ezer munkavállaló hiányzik, többek között üzemeltetési és vasútfejlesztési, -beruházási munkakörök betöltetlenek.
Várhatóan szeptembertől kezdődhetnek el a B kategóriára érvényes vezetői engedéllyel rendelkezők részére szervezett, autóbusz-vezetésre jogosító D kategóriás jogosítvány megszerzését lehetővé tévő tanfolyamok.
A képzés tempója nem tart lépést a munkaerőpiaci igényekkel, rontott a helyzeten az Ukrajna elleni orosz agresszió is.
A munkaerőhiány világszerte szinte minden iparágban észrevehető. A DB Cargo hollandiai leányvállalatánál arra törekednek, hogy a digitalizáció által kevesebb emberrel is elvégezhető legyen a munka.
A légitársaságok csak elszenvedői a helyzetnek. mondja a légitársaság. Török földi kiszolgálók Németországba. Következik a sztrájkok nyara…
Hatalmas sorok európai nagy reptereken, kevés a pilóta Amerikában. Az iparág nem tud lépést tartani az utasok visszatérésével, sokan, akiket a járvány idején leépítettek, nem állnak ismét munkába.
A munkaerőhiány a vasúton Nyugat-Szlovákiában, a pozsonyi agglomerációban érezteti leginkább hatását.
Főleg a nyugati országrészben harapózott el a helyzet, több tapasztalt mozdonyvezető Csehországba emigrál a magasabb bérek miatt.
Egyszeri hárommillió forintot kapnának azok a dolgozók, akik vállalják, hogy öt évig maradnak a MÁV-Csoportnál.