Nincs, aki vezesse a vonatokat Szlovákiában

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.10.15. 09:00
Arriva_01

Októberben többször is híre ment annak, hogy le kellett mondani egy-egy személyvonatot Szlovákiában, mert a ZSSK vasúttársaságnak nincs elég mozdonyvezetője. Több munkanapon is lemondták például a Malacka–Pozsony–Újvároska között közlekedő személyvonatot és az egyik Pozsony–Újvároska közötti vonatot is. A ZSSK nem titkolja, problémák vannak a megrendelt vonatok továbbításával, mert a vállalatnál csaknem száz mozdonyvezetővel van kevesebb, mint amennyire szükség lenne. A ZSSK jelenleg ezerkétszáz mozdonyvezetőt foglalkoztat, a munkaerőhiány azonban állandósult az utóbbi időben.

Az Arriva Prágából Nyitrára is közlekedtet járatokat (fotók: a szerző)

A legrosszabb helyzet Nyugat-Szlovákiában, a Zsolnai és Trencséni Kerületekben van. A ZSSK vasúttársaság szóvivője megerősítette, hogy a mozdonyvezető-hiány legfőbb oka az, hogy a nyugati határ túloldalán, a Zlíni Kerületben, Csehországban nagy toborzásba kezdett az Arriva, mivel decemberben a menetrendváltáskor ő veszi át a közszolgáltatási szerződés értelmében közlekedtetett személyvonatok kiszolgálását. Az Arriva pedig egész egyszerűen többet fizet, mint a ZSSK. Az Arriva vonatain is ott díszeleg a reklámszöveg, ami szerint 50 ezer korona kezdőfizetést ajánl a mozdonyvezetőknek. Szlovákiában a mozdonyvezetők átlagosan 1 455,90 eurót keresnek havonta, az Arriva ajánlata pedig csaknem kétezer euró.

Alstom Coradia Lint szerelvényeket próbál ki a prágai közlekedésben az Arriva, amelyeket decembertől a zlíni régióban vet be

Az Arrivánál is megerősítették, hogy több mozdonyvezető is jelentkezett náluk Szlovákiából, eddig tizenkettőt tartanak számon, novemberben pedig további öt érkezik. Várhatóan továbbra sem csillapodik tehát a mozdonyvezető-hiány Szlovákiában.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek