Vonatokat kénytelenek lemondani Szlovákiában a munkaerőhiány miatt
A munkaerőhiány a vasúton Nyugat-Szlovákiában, a pozsonyi agglomerációban érezteti leginkább hatását.
A szlovák vasúttársaságok komoly problémával küzdenek az utóbbi napokban: a pozsonyi és nagyszombati régióban nagyon nagy a munkaerőhiány a vasúton. Ez több foglalkozáskört is érint, a forgalomirányítóktól kezdve az utaskísérő személyzetig. Kevés a forgalomirányító, villanyszerelő, tolatómunkás, mozdonyvezető, géplakatos, váltókezelő. Mindezek esetében tartós hiány mutatkozik, és a helyzet inkább romlik, vagy stagnál, nem pedig javul. Több foglalkozás esetében az is gondot okoz, hogy a munkakör elvégzéséhez több hónapos, vagy éves gyakorlat is szükséges. Nyugat-Szlovákiában, a főváros környékén már az utasok saját bőrükön is tapasztalhatják a problémát. A munkaerőhiány miatt több vonatot is le kellett mondani a pozsonyi agglomerációban. Összesen tizenkét járatot mondtak le a héten több munkanapon is a Szenc és Pozsony-Ligetfalu vasútvonalon, további két vonatot pedig a Galánta–Pozsony-Ligetfalu vonalon nem tudtak elindítani, mert egyszerűen nincs mozdonyvezető.
A vasúti forgalom folytonosságát garantáló személyzet hiányának több oka is van. A fiatalok körében nem elég népszerű a vasút, és Ausztria közelsége is sokat nyom a latba, hiszen a munkaerő-elvándorlás is erős Szlovákia délnyugati régiójában. A szlovák vasúttársaságok igyekeznek népszerűsíteni a vasutat, mint biztos megélhetési forrást a szakközépiskolákban. Különböző ösztöndíjprogramokat, kedvezményeket ajánlanak a diákoknak vagy végzősöknek, akik a vasutat választják foglalkozásuknak. De még így sem sikerül elérni a kívánt eredményt – egyelőre.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!