MI-alapú távirányítású vonatok kifejlesztésén dolgozik a Siemens
A munkálatok részeként egy ICE4-es szerelvényt 5G technológiával szerelnek fel, lehetővé téve a vonat egy központi állomásról való távvezérlését a karbantartótelepen.
A munkálatok részeként egy ICE4-es szerelvényt 5G technológiával szerelnek fel, lehetővé téve a vonat egy központi állomásról való távvezérlését a karbantartótelepen.
A vasúti szektor vezetői az idei, a szlovéniai Bledben tartott Intelligens Vasúti Csúcson vizsgálták meg, hogy a mesterséges intelligencia, a robotika és a digitális eszközök hogyan nyújthatnak megoldást az ágazat legnagyobb kihívásaira.
Az olasz Trenord regionális vasúttársaság a hazai MerMec-kel közösen állította üzembe a Trainscanner elnevezésű diagnosztikai rendszert.
A korszerű érzékelőkkel és kamerákkal felszerelt járművekre precíz, automatizált pályavizsgálathoz tervezett, egyedi szoftvereket is telepít a gyártó Graw.
A felhőalapú terminálkezelő rendszer elősegíti az intermodális létesítmények közötti zökkenőmentes kapcsolatokat. A cél a versenyképesebb vasúti árufuvarozás.
Fontos mérföldkőhöz érkezett az együttműködés a Knorr-Bremse Budapest mérnökei és a BME kutatói között: újabb öt évre kötöttek megállapodást arról, hogy közös erővel keresik az innovatív válaszokat a vasúti közlekedés jövőbe mutató digitalizációs kérdéseire.
A CRRC Changchun Railway Vehicles által épített intercity-szerelvény számos digitális technológiát ötvöz.
Ezzel a kikötővárosban épül ki az első teljesen digitalizált vasúti hálózat Németországban.
Egészen pontosan: a közlekedési szakminisztérium 8,25 millió eurót különített el a készülék „bemutatójának, tesztelésének és jóváhagyásának folytatására és befejezésére”. Az összeget a technológiához köthető számos kezdeményezés egyike, a DAC4EU konzorcium támogatására fordítják, bár az egyelőre nem világos, hogy ezen belül is konkrétan mire.