Credo Citadell 12 teszt
A járművet már korábban is láthattuk a megyeszékhelyen közlekedni, most néhány napig ismét tesztüzembe helyezte a busztársaság. A 7-es és a 17-es viszonylatok körjáratain, továbbá a 17A és 17B járatokon teljesít szolgálatot a „darázs”. A helyiek közül többen ugyanis ezt a nevet akasztották rá, mivel a lámpabúrák kialakítása és a fekete-sárga szín jellegzetesen a rovar tulajdonságaira hajaz.
A jármű azért is különleges, mert ez a győri Kravtex 900. elkészült autóbusza, melyet még tavaly márciusban mutattak be a gyár telephelyén.
Az autóbuszra ingyen is felszállhatunk, lévén, hogy tesztelés miatt van forgalomban. Erről az utasok többsége valószínűleg nem tud, ugyanis többen szálltak fel menetjegyüket szorongatva, majd tanácstalanul forgolódtak a lyukasztókat keresve, ám az nem található az utastérben.
A jármű teljes hosszában alacsonypadlós, így mindhárom ajtónál biztosított a lépcsőzésmentes feljutás. Ebből adódóan a motorteret állítva tervezték a busz hátsó részébe és a hátsó futóműveknél is dobogóra emelték az üléseket. Az utastérben digitális kijelző és hangszórók is vannak, ám ezek nem működnek, a viszonylatjelző helyett is egy hagyományos táblát helyeztek el a szélvédő alján.
A középső ajtóval szemben elegendő helyet hagytak ahhoz, hogy kerekesszékkel, babakocsival, esetleg kerékpárral is kényelmesen elférjenek az utasok.
A széria csuklós változata, a Citadell 19-es is közlekedett már tesztüzemben a városban. Erről itt láthatunk egy 2011-es videót.
Műszaki adatok: hosszúság: 11,99 méter, szélesség: 2,55 méter, magasság: 3,1 méter, tengelytáv (A-B): 5820 miliméter, tömeg 18 ezer kilogram