Credókkal újít a Volánbusz
A több mint két évig tartó tilalom után a közelmúltban újabb közbeszerzési eljárások kiírására kapott engedélyt néhány Volán, így megtört a jég, hamarosan újra, nagyobb darabszámban érkezhetnek új buszok a társaságokhoz. Az első fecske a Balaton, Bakony, Kapos, Pannon és Vasi Volánok közös tendere, ami a hatodik résztvevő, a Volánbusz neve alatt lett meghirdetve.
A kiírás augusztus végén jelent meg a közbeszerzési értesítőben, szeptember 9-éig lehetett benyújtani az ajánlatokat, egy hónappal később eredményt hirdettek, rá egy hónapra pedig már le is kellett szállítani az első buszokat (elérkeztünk a jelenbe), tehát igen kevés idő állt a potenciális pályázók rendelkezésére. Ebből, valamint a megadott műszaki paraméterekből már sejteni lehetett, hogy ki lesz a befutó – hiszen mit ad isten – az egyik hazai gyárnak tucatszámra álltak az előre legyártott, a kiírásnak tökéletesen megfelelő buszai az udvarán.
Természetesen nem tévedett, aki a Kravtex győzelmét jósolta meg; a győri cégen kívül nem is akadt más jelentkező, így mind a negyvenkilenc járművet ők szállíthatják le december végéig.
A kiírás négy kategóriát jelölt meg, ezek az alábbiak:
- A, húsz alacsony belépésű, légkondicionált busz,
- B, alacsony belépésű busz (klíma nélkül),
- C, normálpadlós busz, kifelé nyíló ajtókkal,
- D, normálpadlós busz kifelé nyíló ajtókkal, valamint legalább 4,5 köbméteres csomagtérrel.
Az A ketegória járművei tehát a most bemutatott Credo Econellek, mind a húsz jármű a Volánbusznál áll forgalomba hamarosan, az előzetes hírek szerint többségük a 10-es út környékén fog közlekedni. A többi huszonkilenc buszon a másik öt Volán osztozik, ezeknek az átadása később történik meg, valószínűleg a pontos leosztás is akkor válik ismertté.
Az Econellek a hagyományos, Volánbuszos sárga színt kapták, klimatizáltak, kijelzővel rendelkeznek, kézi váltósok, FPT gyártmányú motorjuk pedig az EEV normát teljesíti.
Mint ismeretes, a közelmúltban Pécs is a Credót választotta (ott több mint harminc busz állt forgalomba), Siófok is Credóra cseréli az Ikarusokat, a Kisalföld Volán – hagyományosan – több mint két tucat kiskerekűt állított forgalomba, illetve folyamatban van még egy dél-dunántúli tender is, ahol szintén jó esélyekkel indulnak a győriek. Az „udvarra gyártott buszok” tehát gazdára találtak, a kérdés: hogyan tovább?
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!