Credókkal újít a Volánbusz

Ács Attila   ·   2013.11.12. 10:00
vb_credo_fooldal

A több mint két évig tartó tilalom után a közelmúltban újabb közbeszerzési eljárások kiírására kapott engedélyt néhány Volán, így megtört a jég, hamarosan újra, nagyobb darabszámban érkezhetnek új buszok a társaságokhoz. Az első fecske a Balaton, Bakony, Kapos, Pannon és Vasi Volánok közös tendere, ami a hatodik résztvevő, a Volánbusz neve alatt lett meghirdetve.

A kiírás augusztus végén jelent meg a közbeszerzési értesítőben, szeptember 9-éig lehetett benyújtani az ajánlatokat, egy hónappal később eredményt hirdettek, rá egy hónapra pedig már le is kellett szállítani az első buszokat (elérkeztünk a jelenbe), tehát igen kevés idő állt a potenciális pályázók rendelkezésére. Ebből, valamint a megadott műszaki paraméterekből már sejteni lehetett, hogy ki lesz a befutó – hiszen mit ad isten – az egyik hazai gyárnak tucatszámra álltak az előre legyártott, a kiírásnak tökéletesen megfelelő buszai az udvarán.

Impozánsak az Econellek, szerencsére már nyomokban sem lelhetők fel a cseh gyökerek<br>(fotó: facebook.com/credobus)

Természetesen nem tévedett, aki a Kravtex győzelmét jósolta meg; a győri cégen kívül nem is akadt más jelentkező, így mind a negyvenkilenc járművet ők szállíthatják le december végéig.

A kiírás négy kategóriát jelölt meg, ezek az alábbiak:

  • A, húsz alacsony belépésű, légkondicionált busz,
  • B, alacsony belépésű busz (klíma nélkül),
  • C, normálpadlós busz, kifelé nyíló ajtókkal,
  • D, normálpadlós busz kifelé nyíló ajtókkal, valamint legalább 4,5 köbméteres csomagtérrel.

Az A ketegória járművei tehát a most bemutatott Credo Econellek, mind a húsz jármű a Volánbusznál áll forgalomba hamarosan, az előzetes hírek szerint többségük a 10-es út környékén fog közlekedni. A többi huszonkilenc buszon a másik öt Volán osztozik, ezeknek az átadása később történik meg, valószínűleg a pontos leosztás is akkor válik ismertté.

A Volánbusz azon kevés haza cégek egyike, ahol alig voltak Credók: mindössze nyolc EC11-essel rendelkeztek - eddig. A húsz Econellt viszont egyelőre nem újabb Credók, hanem MAN Lion's City-k (106) és Rába fedőnevű csuklós Volvók (61) követik hamarosan<br>(fotó: facebook.com/credobus)

Az Econellek a hagyományos, Volánbuszos sárga színt kapták, klimatizáltak, kijelzővel rendelkeznek, kézi váltósok, FPT gyártmányú motorjuk pedig az EEV normát teljesíti.

Mint ismeretes, a közelmúltban Pécs is a Credót választotta (ott több mint harminc busz állt forgalomba), Siófok is Credóra cseréli az Ikarusokat, a Kisalföld Volán – hagyományosan – több mint két tucat kiskerekűt állított forgalomba, illetve folyamatban van még egy dél-dunántúli tender is, ahol szintén jó esélyekkel indulnak a győriek. Az „udvarra gyártott buszok” tehát gazdára találtak, a kérdés: hogyan tovább?

Örvendetes, hogy nem a legfapadosabb Ster-üléseket kapják a buszok; ezeken akár egy hosszabb táv is elviselhetőnek tűnik<br>(fotó: facebook.com/credobus)

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek