Csak jövőre flörtölhetünk a kettesen

iho   ·   2017.08.01. 13:45
00kicsi

Hogy miért is a bevezetőben említett „nem feltétlenül” kifejezés? A NIF Zrt. legújabb közleményében a Rákosrendező–Piliscsaba szakaszon télen már közlekedhet(né)nek villamos vontatású szerelvények. Akár – és most engedtessék meg egy kis álmodozás – lehetne betétjáratokat is közlekedtetni Flirttel.

A NIF közölte az épp aktuális ütemtervet is: ezek szernt az Istvántelken üzembe helyezett új vontatási transzformátor beüzemelése után, legkésőbb 2017 szeptember végéig alkalmasnak kell lennie a belső, Piliscsabáig tartó szakasznak a próbaüzemre, innen az Esztergomig tartó szakasz novemberre készülhet el. Piliscsaba–Esztergom között emellett új biztosítóberendezést is kell telepíteni, például Leányváron, Esztergom-Kertvárosban és az esztergomi végállomáson, de a belső szakaszon, Angyalföld állomáson is megérett a biztber a cserére.

Oszlopállítás Angyalföldön áprilisban (fotó: Kemsei Zoltán)

A dorogi keresztek megkönnyítésére Dorog és Dorog-Mészkőhegy között szintén év végére megépül a második vágány, Angyalföldön pedig elkészül a 14-es villamoshoz vezető új aluljáró és lift. A dorogi vontatási alállomás építését 2018 végére fejezik majd be.

A munkák természetesen vágányzárral is járnak, két augusztusi hétvégén (augusztus 5–7. és 26–28. között) a teljes vonalon autóbuszok pótolják a vonatokat. Ezen kívül augusztus 7–19., 21–25. között és augusztus 28-ától szeptember 8-áig a késő esti órákban kell buszozni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!