Csúcsforgalom Szarvason

Vörös Attila   ·   2012.10.02. 19:05
400__IMG_0074__120927_Pusztabanreve__M62232__k

Időnként Tatabányáról zúzott kővel rakott vonat érkezik Szarvasra a Swietelsky telephelyére. A követ az Eas vagonokba Felsőgallán rakják, régen erre kanyarodott a győri fővonal, a korrekció óta azonban főleg teherforgalmi szerepe van. Manapság főleg fát és követ rakodnak.

Pusztabánrévén csattog Szarvas felé a 232-es a kétezer tonnás kővonattal<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

A szarvasi Gallicoop pulykafeldolgozó és gabonatároló üzem iparvágányára is kisebb-nagyobb időközökkel érkezik szójával rakott vonat. Ezeket többnyire magán-vasúttársaságok hordják, főleg a Floyd és a CER. A szerdai vonatot Ferencvárostól a CER megrendelésére a Trakció Gigantja és Szergeje továbbította, Hegyeshalom és Ferencváros között pedig még az LTE magán-vasúttársaságé volt a szerelvény.

A jászapáti répavonatról Szolnokra keveredett hatvani 127-es húzza Szarvas határában a szójavonatot

Az idei répaszezon egyik legérdekesebb újonc berakóhelye a Szarvas és Kisszénás között fekvő Csabacsűd állomása. A kettő plusz rakodóvágányos állomás két külső vágányán rakják a répát, ilyenkor csak a második vágány szabad a személyvonatoknak. Technológiai okokból a két vonatrészt külön továbbítják Szarvasra, és később ott egyesítik, hogy Mezőtúron át Kaposvárra közlekedjen.

Répapendli. A Szergej két részletben hozza el a répavonatot Csabacsűdről

Szerda délutántól csütörtök délutánig az előbb felsorolt tehervonatok mindegyike Szarvason járt. Szerdán a CER jóscskán megkésett szójavonatát húzta a 127-es Szergej a Gallicoophoz, másnap délelőtt pedig a 232-es Szergej érkezett meg a kővonattal Szarvasra, majd szedte össze a csabacsűdi répát.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.