Dán Volvót vegyenek!

Istvánfi Péter   ·   2012.11.07. 09:00
00

A VT-Transman által nemrégiben megvásárolt kéttengelyes szóló Volvo-Aabenraa 8500LE buszok után most egy cég a típus háromtengelyes változatát kínálja a hazai üzemeltetőknek.

A háromtengelyes kocsik Volvo B12 BLE 6x2/4 típusú alvázra épültek 2003-ban, újkoruk óta Koppenhágában szolgáltak. A 13,75 méter hosszú kocsik mozgatásáról egy DH 12D340 típusú, 340 lóerős, Euro 3 minősítésű motor gondoskodik, amely szintén a Volvo gyártmánya. A motorhoz ötsebességes ZF HP552 automata váltó kapcsolódik.

A 96 fő befogadóképességű (44 ülő-, 52 állóhely) buszok a második ajtóig alacsonypadlósak, a hátsó magaspadlós részben távolsági ülések találhatók. A jármű kanyarodását a kormányzott harmadik tengely segíti, a biztonságos hátramenet érdekében hátul egy tolatókamera található. A jármű belsejében elhelyezett kamerák a le- és felszállást segítik, valamint az utasteret figyelik.

A kereskedő cég a dán főváros mind a húsz háromtengelyes Aabenraa felépítményű kocsiját megvásárolta, a reménybeli vevők részére vállalja a 600-700 ezer kilométer futásteljesítményű buszok felújítását és kivánság szerinti színűre fényezését. Két bemutatóbusz már el is készült: a BKV számára egy égkék, a volánok számára pedig egy fehér színű. Információink szerint az egyik járművet hamarosan a BKV is tesztelni fogja.

Az új budapesti flottaszínben pompázó háromtengelyes Volvo-Aabenraa 8500LE az egykori GJSZ területén<br/>A képre kattintva galéria nyílik!

A buszok ugyan Koppenhágában a várost átszelő 1A viszonylaton közlekedtek, de ez közel sem azt jelenti, hogy idehaza is belvárosi vonalakon lenne célszerű járatni. Inkább az olyan nagy távolságba, kevés utascserével közlekedő járatokra lenne ideális, mint a 254E. Esetleg elővárosi Volán-járatokra. Zsúfolt városi viszonylatokra vagy „csuklóspótlónak” viszont semmiképp.

Kapcsolódó hírek