Déli: miért szól bele a XII. kerület?

iho/vasút   ·   2016.01.13. 08:45
delimap0

Hétfőn megjelent írásunkkal kapcsolatban tett fontos kiegészítést egy olvasónk írásban képben egyaránt:

„Mint régi olvasójuk, egyetlen részletre hívnám fel figyelmüket. A Déli pályaudvar nem a XII. kerület része, így szerintem nem is hozhatott rá vonatkozó fejlesztési stratégiát, szabályozási tervet. A kerülethatárok, a szabályozási tervek, és sok más a XII. kerület hivatalos térképén látható, ahogy az is, hogy a kerület csak az Alkotás/Avar utcáig illetékes.

Világosak a határok...

Lehet, hogy ez szőrszálhasogatásnak tűnik, de talán éppen az a baj, hogy a bezárásra játszó erők állandóan összemossák az információkat (például Kelenföld vasútállomás következetes »kelenföldi pályaudvarként« történő emlegetése).

...még a Google-térképen is

A terület teljes egészében, az alagút elejével együtt az I. kerülethez tartozik, az alagút túlnyomó része pedig a XI. kerülethez. Ettől függetlenül a pályaudvar bezárása és a TF túlterjeszkedése valós veszély. A Déli gyakorlatilag a nagykörút budai részén fekszik, ennyire bent P+R parkolót építeni rémálom, ennek megfelelője a pesti oldalon az lenne, ha mondjuk a Blahán építenének P+R-t, mondván, hogy ott majd átszállnak az autósok a tömegközlekedésre... Reményre ad okot, hogy az illetékes I. kerület sorra építi saját liftekkel ellátott mélygarázsait a Vár körül, így számukra talán nem vonzó egy itt létrehozandó parkoló.”

Kicsit túl sok „szakértő” nyakkendős foglalkozik már a pályaudvarral. Miközben csak föl kellene újítani... (fotó: Márványi Péter)

Zugló, vagy mondjuk Csepel, esetleg Angyalföld nem akar a szabályozási terveiben a Déli pályaudvarral foglalkozni?

* * *

Indóház Online – Hivatlan oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a holdon, a síneken vagy a sínek mellett, a tűzön vagy a vízen történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek