Dolgozik a felújított 303-as Púpos

Vörös Attila   ·   2015.08.23. 16:15
ap-400-P8130080-2

A 301-es remot Púpos 2013-as debreceni B-vizsgája után idén a 303-as kapott nagyjavítást szintén Debrecenben. A csili-vili remot Púpos az elkészülte után ott folytatja, ahol abbahagyta: Záhony környékén mozgat kisebb-nagyobb vonatokat. Az átrakókörzet tartalékos szerepe mellett a nyírmadai tehervonatokat is többnyire Púposokkal viszik, bár Szergejek előfordulására is lehet számítani.

A nyírmadai Taurus gumigyárba import kormot szállítanak tengelyátszerelt vagonokban. A széles nyomtávú kocsik központi ütköző-vonókészülékkel vannak szerelve, továbbításukat közvetítőkocsikkal végzik. Ezek egyik végén oldalütközők és csavarkapcsos vonókészülék, a másikon központi ütköző-vonókészülék van, így a magyar normál nyomtávú mozdonyokkal is továbbíthatók. A közvetítőkocsik miatt egy ilyen menet még egykocsis vonat esetén is három kocsis.

Vásárosnamény felé halad a nyírmadai korommal a 303-as<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

A Púpos-remot program 2000-ben indult Dombóváron. Eredetileg tíz mozdonyt újítottak volna fel, de pénzhiány miatt csak háromra futotta. Az első gép, az M40 214-es átalakítását 2000 tavaszán kezdték el. A háromszázasok elkészültük után Dombóvárhoz tartoztak, nyílt vonalon főleg Kaposvár környékén lehetett velük találkozni a tolatós tehervonatok élén. 2009-ben a sorozat összes tagját Záhonyba állomásították, Dombóvár pedig remot Dácsiákat kapott. A három remot gépen kívül Záhonyban szolgál még a 113-as csíkos Púpos is, a többi régi záhonyi Púpost kivonták a fenntartásból.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek