Drót az északi parton

iho   ·   2016.03.09. 14:27

A hatvanegy kilométeres szakasz fölé a drót a legjobb esetben már a 2017-es vizes VB-re elkészülhet, így akár Flirt motorvonatokkal is utazhatnak a hosszú távú versenyekre, amelyeket Balatonfüreden rendeznek majd.

A közelmúltban egy kormányhatározat háromszázmilliárd forintot ajánlott meg a Balaton fejlesztésére, ennek harmadát tennék ki a vasútvonal korszerűsítési munkái. Ebben a projektben – hogy uniós támogatásokra is pályázhassunk – a felsővezeték építésén kívül az utasforgalmi létesítményeket is fel kell újítani, 55 centiméter magas, akadálymentesített peronokat kell építeni például. Az állomásépületek felújítása azonban nem része a projektnek, a balatoni vasútállomások korszerűsítésére külön négymilliárd forint szerepel egy kormányhatározatban.

És hogy miért éppen Aszófő? Itt lehet a legkönnyebben az országos villamos hálózathoz csatlakozni, ezért a vontatási alállomást ide célszerű telepíteni. Ezen kívül kiépítésre vár a központi forgalomirányítás, a villamosításra és a biztosítóberendezésekre egyaránt 70-100 milió forint közötti összegekkel számolnak – írja a Magyar Hírlap.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Hajózás Belvíz

Balatoni hajózás: idén már nem lehet „körbemenni”

iho/hajózás   ·   2025.04.19. 12:00

A Balatontipp írta meg, drasztikus járatcsökkentéssel egyszerűen kettévágták a balatoni hajózást. Mostantól keletről csak Balatonszemesig, nyugatról legfeljebb Balatonlelléig lehet eljutni, azaz jószerével megszűnt a hajós kapcsolat a tó keleti és nyugati medencéje között.