Drót az északi parton

iho   ·   2016.03.09. 14:27

A hatvanegy kilométeres szakasz fölé a drót a legjobb esetben már a 2017-es vizes VB-re elkészülhet, így akár Flirt motorvonatokkal is utazhatnak a hosszú távú versenyekre, amelyeket Balatonfüreden rendeznek majd.

A közelmúltban egy kormányhatározat háromszázmilliárd forintot ajánlott meg a Balaton fejlesztésére, ennek harmadát tennék ki a vasútvonal korszerűsítési munkái. Ebben a projektben – hogy uniós támogatásokra is pályázhassunk – a felsővezeték építésén kívül az utasforgalmi létesítményeket is fel kell újítani, 55 centiméter magas, akadálymentesített peronokat kell építeni például. Az állomásépületek felújítása azonban nem része a projektnek, a balatoni vasútállomások korszerűsítésére külön négymilliárd forint szerepel egy kormányhatározatban.

És hogy miért éppen Aszófő? Itt lehet a legkönnyebben az országos villamos hálózathoz csatlakozni, ezért a vontatási alállomást ide célszerű telepíteni. Ezen kívül kiépítésre vár a központi forgalomirányítás, a villamosításra és a biztosítóberendezésekre egyaránt 70-100 milió forint közötti összegekkel számolnak – írja a Magyar Hírlap.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.