Dübörgő vicinális

Április elején megkezdte a termelést a dunaföldvári bioetanolgyár, a hónap végén pedig elindult az első rakott tartályvonat a gyár rakodóegységéből. Azóta már 65 teli szerelvény vágott neki a Németország felé vezető útnak a szinte már teljesen forgalommentes paksi vicinálisról.
A vonatokat a CER magán-vasúttársaság közlekedteti, vontatást pedig a Trakciótól bérelnek. A VTG tartálykocsijait üzemen belül a MÁV-REC Kft. mozgatja az A29 038-as (új nevén 0439 002-es) ipari Dácsiával. A töltőállomástól Dunaújvárosig Szergej húzza az általában 18 vagonos szerelvényeket, Dunaújvárostól Hegyeshalomig pedig villanygép, Gigant vagy Szili dolgozik.
A bioetanolgyár új lendületet vitt a paksi mellékvonal életébe. Ezeken a szerelvényeken kívül tolatós tehervonat ma már alig közlekedik, néha trafó- vagy atomvonat csattog csak el az elhagyatott vasút Dunaföldvár alatti részén. Dunaföldvár és Mezőfalva között viszont szinte mindennaposak az irányvonatok, a forgalom jelenleg heti 2-3 vonatpár.