Durva leszállás, látható következményekkel

iho/repülés   ·   2012.06.21. 18:00
narita_cim

Igen durva leszállást hajtott végre a tokiói Narita repülőtéren, erős szélben az All Nippon Airways egyik Boeing 767-300-as típusú gépe.

A 2002-ben készült, JA610A lajstromjelű gép a Peking-Tokió járatot teljesítette, és mint a felvételen látható, az első érintés után elpattant a betonról, majd újraföldet ért. A légitársaság szóvivője elmondta, a „kemény leszállás” után a 183 utas és a tíz főnyi személyzet rendben elhagyta a gépet, majd a műszakiak átvizsgálták a 767-est, és rögzítették, hogy a gép törzsének a belépőél előtti részén a külső panelek megsérültek

.

A 767-est hangárba vontatták, a japán Közlekedésbiztonsági testület megindította a vizsgálatot. A szóvivő szerint nem tudni, mennyiben játszott közre az időjárás az incidens bekövetkeztében, illetve hogy a gép sérülései milyen mértékűek, javítható-e a Boeing 767-es.

Az Aviation Herald repülésbiztonsági portál egyik hozzászólója arra emlékeztetett, hogy Narita időjárási körülményei  olykor „roppant trükkösek”, erős széllel, váratlan befúfásokkal. A reptéri meteorológiai adatok szélnyírásveszélyt jeleztek a 16-os balpályán. Más repülésbiztonsági források úgy tudják, hogy a gép először az orrfutójával érintette a betont, de a felvétel ezt nem erősíti meg, a képeken az látszik,  hogy az elpattanás után ért földet először az orrfutó.

A földetérés az eddigi adatok szerint 141 csomós sebességgel történt, a személyzet szerint normális állásszöggel, a gépre ható túlterhelés 2,05 g volt.

Mint akkor beszámoltunk róla, legutóbb április elején történt hasonlóan durva, tailstrike-kal járuló leszállás a másik tokiói repülőtéren, Hanedán, a JAL 777-esének nemcsak a törzsburkolata, hanem, a hátsó nyomástartó válaszfala is megsérült, de a fedélzeten lévőknek akkor sem esett bajuk.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.