Durva profitesések a légiközlekedésben

iho/repülés   ·   2012.02.02. 20:00
Southern_cimkep

A Singapore Airlines anyavállalata, a SIA Group első kilenchavi bevétele ebben az üzleti évben csaknem hatvan százalékkal esett – adja hírül az ATW Online. Az amúgy dinamikusan fejlődő szingapúri légitársaság a március 31-ig tartó pénzügyi év eddig eltelt időszakában a tavalyi hasonló időszak 921 millió dollárja helyett most csak 298 amerikai dollár bevételt könyvelt el, ebből a nettó profit 153 millió, ami 53 százalékos esés a korábbi profithoz képest.

A SIA közleménye szerint a csoport teljesítményét a tartósan magas üzemanyagárak rontották le, és a hátralévő negyedévre nézve sem nyilatkozott a cég optimistán. A globális gazdasági bizonytalanság és az eurózóna hitelválsága határozza meg a következő három hónapot is, az utasforgalom bevételei továbbra is nyomottak, a teherforgalom tovább csökken.

Hasonlóan durva esés mutatkozott a Hawaiian Airlines anyavállalata, a Hawaiian Holdings most nyilvánosságra hozott számaiban: a negyedik negyedév 20.9 milliós bevétele egyenesen 70 százalékos esés a tavalyi hasonló időszakéhoz képest.

A kínai kormány 1,43 százalékkal emelte az üzemanyag belföldi tonnánkénti árát, ami tovább nehezíti a kínai társaságok helyzetét, ráadásul 2011-ben a korábbi évek dinamikus fellendüléséhez képest lassuló növekedést mutatott a belföldi légiforgalom.

Az üzemanyag ára a kínai légifuvarozók költségeinek csaknem 40 százalékát teszi ki. A China Southern, amelynek jártai nyolcvan százalékban Kínán belüliek, évente 273 millió jüannal többet kell, hogy költsön kerozinra. Miközben a belföldre szóló üzemanyagárakat emelte a kínai kormány, a kínai légitársaságok nem emelhetik az üzemanyagárak emelésének kompenzációjára szolgáló kiegészítő tarifáikat.

Kapcsolódó hírek