Égett a 777-es Las Vegasban

iho   ·   2015.09.09. 04:45
cim

A gépről készült későbbi felvétel mutatja, hogy a 777-es törzse sem úszta meg a forróságot, egyébként már az első beszámolók között is említették, hogy az égő hajtómű oldalán néhány ablak megolvadt. A netes fórumokon ennek a fotónak az alapján többen azt mondják, hogy feltehetően hajtóműrobbanás történhetett, és valamelyik forgórész szétrepülő darabjai vághattak át üzemanyag-vezetékeket, emiatt tört ki a tűz.

Korábban írtuk:

Kigyulladt a British Airways egyik Boeing 777-200-asának hajtóműve Las Vegasban, a McCarran repülőtéren. A London Gatwick felé induló utasszállító egyes hírek szerint felszálláshoz tartott az egyik gurulóúton, más beszámolók szerint már gyorsított a felszálláshoz, amikor váratlanul lángok lepték el a bal hajtóművet.

(fotók: Twitter)

A 777-es személyzete vészhelyzetet jelentett és kérte a repülőtéri tűzoltók beavatkozását.

A gépet a vészcsúszdákon át azonnal kiürítették és közben a tűzoltók is megérkeztek, körülbelül két perc alatt teljesen elfojtották a tüzet. Amint az alábbi videón is látható, az első tűzoltóautó hátulról-oldalról, a következő kettő előről fecskendezett habot a gépre.

A 777-esen 159 utas és 13 főnyi személyzet volt, közülük 14 embert szállítottak kórházba, de csak könnyebb sérülésekkel illetve enyhe füstmérgezés gyanújával. Helyi információk szerint az evakuálás öt vészcsúszdán át történt. A gyors és sikeres beavatkozás azért is volt nagyon lényeges, mert a gép tartályai a hosszú útra való tekintettel feltehetően alaposan fel voltak töltve üzemanyaggal.

Az érkező járatok egyike, a Delta gépe átstartolt, majd tíz perc múlva rendben leszállt, egyébként a repülőtér forgalma tovább zajlott a négyből három pályán, ennek ellenére az USA nyugati partvidékének légiforgalmában az esemény késéseket okozott.

A British Airways egyelőre rövid közleményt adott ki, részletesebb  tájékoztatást későbbre ígért. A repülőtér szóvivője a gyors és sikeres beavatkozáshoz gratulált mind a tűzoltóknak, mind a gép személyzetének.

A Boeing 777-es az egyik legelterjedtebb, nagy hatótátvolságú szélestörzsű típus, nagyon jó biztonsági mutatókkal, annak ellenére, hogy tavaly egy légitársaság, a Malaysia kettőt is elvesztett, a titokzatos közülmények között eltűnt 370-es járatot teljesítő és az Ukrajna felett lelőtt gépet.

Korábban, 2013-ban a koreai Asiana egyik 777-ese szenvedett balesetet San Francisco repülőterén, leszállás közben, akkor a fedélzeten lévő 304 emberből három vesztette életét. Nem követelt áldozatokat egy korábbi, ritkábban emlegetett tűzeset: 2011-ben a kairói repülőtéren az EgytAir egy utashídnál álló üres 777-esének gyulladt ki a pilótafülke alatti része, feltehetően a pilótafülke oxigénellátását végző berendezés zárlata miatt.

2008-ban egy Pekingből érkező British 777-es hajtóművei az üzemanyagrendszerben keletkező jégkicsapódás miatt nem kaptak üzemanyagot és leálltak Heathrow megközelítésekor, a gép a pálya előtt ért földet, sérültek ekkor sem voltak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Katonai repülés

Elment az utolsó Puma is

MTI/iho   ·   2021.01.24. 09:10

Végső búcsút vettek szombaton Budapesten a 97 esztendős korában, december 30-án elhunyt Frankó Endre nyugállományú főhadnagytól, aki a legendás 101. Puma Honi Légvédelmi Vadászrepülő Osztály utolsó, harcban is bevetett pilótája volt.