Egy híddal kevesebb lesz Budapesten ezen a hétvégén

MTI/iho   ·   2015.02.13. 07:34
00kicsi

Hivatalosan péntek üzemzáráskor kezdődik a próbaterhelés, a teljes forgalomkorlátozás azonban csak szombat hajnali fél négykor lép életbe. Mi is vezetett idáig? Az 1-es, 3-as villamosfejlesztési program elemeként a Rákóczi hídon át, a Szerémi és a Hengermalom úton, egészen a Fehérvári útig kiépült a villamospálya, a munkák végeztével januárt prognosztizáltak a BKK-nál, mint a forgalom megindulásának idejét. Ám ekkor jött a fekete leves, azaz az NKH: komoly sajtóvihart is kavart, hogy az 1995-ben átadott híd – amelyen a villamospályát az akkor közlekedő Tatra villamosok tengelyterheléséhez méretezték – nem fogja elbírni az újabb típusokat! Ez természetesen nem volt igaz, mivel a hidakat komoly tűréshatárokkal tervezik, de mindettől függetlenül kötelezték a kivitelezőket egy újabb próbaterhelés végrehajtására. A villamossíneket január 26-án vetették alá a tesztnek, és még a jelen legszélesebb járműve, a hóseprő Muki is gond nélkül tudott haladni.

Mihádák Zoltán (MTI) felvétele a villamospálya próbaüzemén készült

A próbaterhelést február 13–14-re írták ki, lássuk, hogy milyen változások várnak a hétvégére! Az 1-es villamosok természetesen még a hídfőben levő, jelenlegi végállomásig sem mehetnek fel, a Mester utcai megállót használják majd ideiglenes végállomásnak, a Máriássy utca torkolatában levő visszafogáson fordulnak. Itt a BKK mobil WC-t is kihelyez a járművezetőknek. A 103-as busz mindkét irányban a Petőfi híd felé kerül, a villamosról a buszra átszállni kívánó utasoknak a csatlakozást biztosítják, a napi utolsó járatoknál akár a menetrendet is felülírva. Az 1-es villamosról a 103-as buszra átszálláskor nem kell az utasoknak új jegyet kezelni, a vonal-, és gyűjtőjegyeket a számkocka nélküli végükön kell érvényesíteni.

A próbaterhelés végeztével – aminek kitűzött időpontja vasárnap, februér 15. üzemzárás, de akár előbb is megtörténhet – a villamospályát újra ellenőrizni kell, az 1-es villamos menetrend szerinti forgalmának megindulásáról – az új, Fehérvári úti végállomásig – még nem közölt pontos dátumot a BKK.

Korábban írtuk:

A zárás a pesti oldalon a Gubacsi úti kereszteződéstől, Budán a Prielle Kornélia utcától kezdődik. Az autósoknak a hídlezárás idején a Budafoki út–Bogdánfy utca–Irinyi József utca–Petőfi híd–Ferenc körút–Üllői út–Könyves Kálmán körút útvonalat javasolja a Budapesti Közlekedési Központ.

A lezárás miatt az 1-es villamos rövidített vonalon, a Mester utcáig szállít utasokat, a Közvágóhíd végállomást a Petőfi hídon át közlekedő 103-as busszal lehet elérni. A 103-as busz az 1-es villamossal összehangolva, napközben a megszokottnál sűrűbben, 8-9 percenként közlekedik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Automobil

Márpedig a karaván halad

iho.hu   ·   2024.07.14. 08:00

Kimagasló mértékben és minőségben bővül a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteménye. A múzeum legújabb műtárgyai közé tartozik egy ritka Warszawa vágánygépkocsi, egy Pink Floyd különkiadású Volkswagen Golf III-as, egy Ikarus 405-ös és egy Ikarus 260 CNG-autóbusz.