Egy kis vasárnapi Nohabozás

Joó Ferenc   ·   2012.04.05. 13:30
Egeln_400

Két fővonalat köt össze szinte Magdeburg külvárosaiban a Staßfurt-Blumenberg vasútvonal, amelyen 1999-2002 között két lépcsőben szűnt meg a személyszállítás. 2003-ban a teherforgalom számára is bezárt a vonal, és sokáig csak vagonok tárolására használták.

Jelenleg az A.V.G. (Ascherslebener Verkehrsgesellschaft) a harminchárom kilométer hosszú vasútvonal "üzemeltetője", és néhány éve létrejött a Staßfurt-Egeln szakasz életbentartását célként kitűző egyesületet (NbSE) is.

Kétnohabos tehervonat egy alig használt mellékvonalon - idehaza elképzelhetetlen?<br>(fotók: Klaus Korbacher)

Mellékvonali idill, korhű traktorral. A két mozdonyt később külön választották egymástól, hogy mindegyik tudjon kicsit magában is érvényesülni

Egy kis fehér gázolaj-fröccs a tehervonat élén

Az Altmark Rail My 1149-ese is szárnyaskerekes, csak nem az eredeti dán bordó színekben

A március 17-i különvonat egész napos fotózási lehetőséget biztosított a garantáltan forgalommentes Staßfurrt—Egeln-Westeregeln szakaszon, ráadásul ragyogó, napfényes időben.

A négytengelyes, eltolható oldalfalú kocsikból összeállított hosszú szerelvényt az Altmark Rail két Nohabja, az eredetileg a Dán Államvasutak (DSB) kötelékében közlekedett My 1149 és My 1151 pályaszámú mozdonyok tologatták. A gépek tehát ikertestvérei a Kárpát Vasút Kft. nemrégiben Magyarországra érkezett üdvöskéjének, az My 1125-ös „Santa Fé” Nohabnak.

A minden bizonnyal nyugodt fotózást biztosító nap képeit Nohab-Pappi, azaz Klaus Korbacher bocsátotta rendelkezésemre.

Nem csak a 1151-es tud világoskék füstöt eregetni

A szemafor szép motívum - a vonal melletti, szovjet rendszerű fényjelzőket még régebben mind leszerelték

Egy sikeres nap kellékei: korhű járművek és hűsítő italok!

Generációk találkozása: a General Motors által gyártott 66-osokban a Nohabokban is használt EMD-motorok utódja vinnyog. Ez itt a 66-osok közvetlen elődje, az Angliába gyártott 59-es sorozatú mozdonyok egyetlen eddig más országba került példánya, a Heavy Haul Power International 259 003 pályaszámú gépe (ex-BR 59 003), amely általában szénvonatokat továbbít Németországban

Mint ahogy a másnap készített felvételeket is ő küldte meg, amelyek viszont már Handelslebenben készültek, a Strabag Rail bázisán. Itt ugyanis megvalósult egy régi álom, amikor is öt Nohabot állítottak sorba, ráadásul mindegyik a DSB korai (szárnyaskerekes) bordó színeiben díszelgett!

Mint a márciusi Indóházban is olvashatjuk, az első tíz egykori dán Nohab 2001-ben került Németországba, persze akkor az My-ok már réges-rég nem a bordó festést viselték. A gépeket a Németországban eltöltött évek során vasútbaráti sugallatra festették vissza az eredeti, vagy közel eredeti dán színekbe.

Egy év múlva lesz ötven éve, hogy megérkezett Magyarországra az első M61-es. Talán akkor nálunk is lesz valamilyen Nohab-felsorakozásféleség. Addig is tessék a külföldi mintákban gyönyörkodni, mert Nohab-parádét az elmúlt időszakban majdnem minden évben rendeztek valahol!

Egy kis felhősödés és máris kifakul a kép - mintha a hatvanas években készült volna!

Ugyanaz, ugyanott, ugyanakkor. Az öt Nohabból három valójában még nem üzemképes

 

Kapcsolódó anyagok

A Nyíltvonalon blog további bejegyzései

Kapcsolódó hírek

Vasút Vasútmodell

Újabb cseh tanker az Igrától: jöjjön a 98-as!

Kovács György   ·   2020.11.29. 12:00

Az októberi Indóház magazin hasábjain már bemutattuk a cseh Igra modellgyár ezévi újdonságainak egyikét, a 88 köbméteres tartálykocsiját. A decemberi magazinunk lapzártája után került a boltokba a nagytestvér, a 98 köbméteres változat modellje.