Egy korszak vége: Moszkvában e-buszokra cserélték a trolikat, a világ legnagyobb hálózatát szüntették meg
Egy vonal megmarad emlékbe: a Komszomolszkaja tér és a Novorjazanszkaja utca között lehet ezután csak trolizni az orosz fővárosban.
Nem egyik napról a másikra, de szép lassan megszűnt az érdemi trolibusz-közlekedés Moszkvában: egy vonal megmarad a Komszomolszkaja tér és a Novorjazanszkaja utca között ingázik az „emlékjárat”, retrotrolikkal.
Augusztus 25-én indult az új időszámítás az orosz fővárosban: keddtől a trolibuszvonalakon elektromos buszok közlekednek. Leonyid Antonov, a GUP Mosgortransz igazgatója a TASSZ-nak azt mondta, nem volt könnyű döntés, de „megértettük, ez jelenti az előrelépést”.
Moszkvában 450 elektromos busz teljesít szolgálatot, az év végére már 600 járművük lesz, 2024-ig pedig 2600-ra növekszik a bluszflotta.
A moszkvai elektromos buszokat a vezető orosz autógyártók, a GAZ Group és a PJSC Kamaz szállítják. 2018 óta a Kamaz 334 elektromos buszt szállított. A szolgáltatási szerződések szerint a gyártók felelősek az elektromos buszok és töltőállomások teljes működéséért, működésük tizenöt éve alatt. Az orosz fővárosban harminchat elektromos busszal kiszolgált útvonal van.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!