Egy lépéssel közelebb a megoldáshoz

iho/vasút   ·   2012.03.22. 18:02

A tervezet kiindulópontként kétszintű hálózat bevezetését kezdeményezi, amely a teljes uniós hálózatból és a legmagasabb uniós hozzáadott értékeket megjelenítő vonalakat tartalmazó törzshálózatból áll. A 2011-es kezdeményezés a kiemelt törzshálózati folyosókról több államban is tiltakozást váltott ki.

A rendelettervezet szerint az új törzshálózati folyosók lefedik a törzshálózat legfontosabb, határokon átívelő közlekedési áramlatait. Magyarországon ez a Mediterrán folyosó (Ljubljana–Budapest–Záhony), a Hamburg–Ciprus folyosó (Bécs/Pozsony–Budapest–Arad) és a Strasbourg–Duna folyosó.

A javaslat a hálózat kiépítésének végső időpontját 2050. december 31-ben határozta meg. A törzshálózat megvalósításának kötelező dátuma (2030. december 31.) nem változott, de több figyelmet fordítanak a mentességek megadására.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szorgalmazta, hogy a TEN-T rendeletet és az Európai Összekapcsolási Eszköz (CEF) alapról szóló rendeletet a jövőben párhuzamosan tárgyalják, ezt az igényt a két javaslat közti szoros kapcsolat is indokolja.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.