Egy szegény lokálpatrióta panaszai

Kadocsa Gyula   ·   2011.12.12. 15:30
00

Félreértés ne essék: igen kevesen utaztak Rákospalotáról Prágába vagy Berlinbe, ám a rövidebb távú nemzetközi utakra (Párkány vagy Pozsony úti céllal) azért volt, aki igénybe vette a vonatokat a Keletibe beutazás és a körvasúti „városnézés” helyett. A nagyobb távolságról hazafelé utazó észak-pesti polgároknak ezentúl a Keletibe kell rendelni a rokonokat, a taxit bőröndszállításra.

Az Avala ex-szovjet (orosz és fehérorosz) kocsikkal<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg<br>(a szerző felvételei)

A vonatok menetrendszerűsége ugyan nem volt példás (egy rosszmájú megjegyzés szerint azért van a menetrend, hogy tudjuk: mihez képest késik a vonat), nem ritkán 30-45 perces késéssel is lehetett számolni, ezt a „nemes hagyományt” az utolsó, megállós napon is ápolták a vonatok. A tény: eddig csak a Metropol EuroNight hagyta ki menetrendje szerint Rákospalota-Újpestet, ezentúl csak az újonnan indult Slovan, és „maradékként” a Hašek áll meg – páratlan irányban. Hogy mennyit tud ezzel a változtatással a MÁV megspórolni, nem tudni. Utasként azt gondolnánk, hogyha a Keleti és Vác között nem áll meg a vonat, megrövidül a menetideje is, de az új menetrendet nézegetve azt látjuk, hogy ezzel szemben egy-kilenc perccel később érkeznek Vácra.

Egyelőre az érintettek csak abban reménykednek, hogy a már évek óta emlegetett káposztásmegyeri intermodális központtal megépülő vasútállomás neve is felkerül egyszer a nemzetközi menetrendre.

Kapcsolódó hírek