Egy újabb hidat szeretne Budapesten a BKK

iho/közút   ·   2020.12.08. 12:00
hid_galvani_palyazat_01

Az úgynevezett Aquincumi híd megvalósíthatósági tanulmánytervére írtak ki közbeszerzést a napokban.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) uniós közbeszerzési közlönyben közzé tett nyílt felhívása szerint a tervezési feladat célja az Aquincumi híd és a hozzá kapcsolódó közlekedési hálózat részletes megvalósíthatósági tanulmányának (RMT) elkészítése. Az értesítő szerint mivel az Aquincumi híd megépítése a két hídfő csomóponttal önállóan nem illeszthető be a közúti hálózatba, az új híd a 10-es főút és az M3-as autópálya bevezető szakasza között, 4,6 kilométer hosszan kiépített új, belterületi úttal hoz létre hálózatot a meglévő hálózati elemeken.

A tervezési terület a Bécsi úttól a 2-es számú Budapest–Esztergom vasútvonal, majd Körvasút mentén a Marcheggi híddal párhuzamosan az M3-as autópálya bevezető szakaszáig tart. Az útvonal a jövőbeli, Körvasút menti körút északi szektora. A tervezési terület magába fogalja az új körútba csatlakozó utak azon szakaszait és csomópontjait is, melyekhez a közlekedési hálózat működőképessége érdekében elengedhetetlen beavatkozni.

A tervezési feladat két részre oszlik. Az egyik – magától értetődően – az új híd tervezése. Az előzetes mérnöki vizsgálatok alapján a hídfők belső falfelületétől mérve hétszáz méter fesztávolságú, többtámaszú műtárgy az északi összekötő néven is ismert Újpesti vasúti hídtól északra valósulna meg. A híd típusára, a felszerkezet típusára, keresztmetszeti kialakítására vonatkozóan – a főágat és a mellékágat tekintve is – több változat kidolgozása szükséges.

A projekt másik része a hídhoz kapcsolódó közlekedési hálózat megtervezése, melynek nyomvonalára szintén több változatot kell kidolgozni, a mikromobilitási, közösségi közlekedési és közúti kapcsolatokat is beleszámítva. A nyomvonalon létesítendő csomópontok kialakításának is számos változatban kell megjelennie. A hálózat célja nem egy városi autópálya létrehozása, hanem egy városi szövetbe jól illeszkedő, új, gyűjtő-elosztó körút létesítése.

A tervezési tenderen olyan cégek indulhatnak, melyek az elmúlt három lezárt üzleti évben legalább nettó 45 millió forint árbevételt könyvelhettek el közlekedési létesítmény tervezéséből és/vagy hídtervezésből. Az ajánlatokat 2021. január 4-éig lehet benyújtani. Az értékelés során a kért ár számít leginkább: ötven százalékot jelent.

A fővárosban jelenleg virágkorát éli a hidak tervezése: a 4,1 milliárd forintból megálmodott Galvani-híd a Csepel-szigetet érintve érne át Újbudáról Pestre.

(Borítókép: a látványterven látható, Dél-Budát és a Csepel-szigetet összekötni tervezett Galvani-híd után Észak-Budára is terveznének egy Duna-hidat)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.