Egy vonat, egy gép, egy mozdonyvezető

iho/vasút   ·   2012.02.16. 12:00
400

A határátlépő tehervonatok gyorsítása érdekében első körben négy magyar mozdonyvezető szerzett jogosultságot az osztrák síneken való önálló közlekedésre. A mozdonyvezetők kiválasztásakor alapfeltétel volt a német nyelv ismerete, ezen felül egy féléves nyelvtanfolyamot is el kellett végezniük. A nyelv és az utasítások ismeretének bizonyítása után a szükséges papírok birtokában nincs már akadálya annak, hogy a Ferencvárosban gépre ülő mozdonyvezető Bécsben szálljon le először a mozdonyáról. „A határátmenet valóban gyorsabb, csak terhelőért állunk meg Hegyeshalomban kifelé. Befelé a magyar menetleveleket pecsételjük le, felvesszük az írásbelit, aztán nyomás!” – nyilatkozta az ihónak az egyik érintett mozdonyvezető.

Az első tehervonat, amit magyar mozdonyvezető hozott Bécsbe<br>(fotó: Prohászka Csaba)

A GYSEV kötelékében 32 magyar mozdonyvezető szintén kijárhat az ÖBB pályáira, azonban ők osztrák munkavállalónak számítanak, vulkapordányi állomásítással. Magyar munkavállalóként így egyedülálló, hogy a Rail Cargo Hungaria mozdonyvezetői idegen síneken mozognak.

A második vonat, amit egészen Bécstől ugyanaz a vezér továbbít<br>(fotó: Vörös Attila)

Természetesen az osztrák kollégák körében is meghirdették a magyar nyelvtanfolyamot, ez azonban idáig nem járt különösebb sikerrel. A Rail Cargo Hungaria részéről tavasszal várhatóan újabb két mozdonyvezető vizsgázik le az osztrák utasításokból, így lesz lehetőség a gyorsított tehervonatok számának növelésére. A Cargo tempójára jellemző, hogy egy mozdonyvezető egy szolgálat alatt megfordul Bécsben. A tehervonat késő este indul Budapestről, éjjel cserél vonatot Bécsben, majd kora reggel érkezik vissza Budapestre, így nem kell folyton az ablakos vonatok miatt félreállnia.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!