Egy vonat, egy gép, egy mozdonyvezető

iho/vasút   ·   2012.02.16. 12:00
400

A határátlépő tehervonatok gyorsítása érdekében első körben négy magyar mozdonyvezető szerzett jogosultságot az osztrák síneken való önálló közlekedésre. A mozdonyvezetők kiválasztásakor alapfeltétel volt a német nyelv ismerete, ezen felül egy féléves nyelvtanfolyamot is el kellett végezniük. A nyelv és az utasítások ismeretének bizonyítása után a szükséges papírok birtokában nincs már akadálya annak, hogy a Ferencvárosban gépre ülő mozdonyvezető Bécsben szálljon le először a mozdonyáról. „A határátmenet valóban gyorsabb, csak terhelőért állunk meg Hegyeshalomban kifelé. Befelé a magyar menetleveleket pecsételjük le, felvesszük az írásbelit, aztán nyomás!” – nyilatkozta az ihónak az egyik érintett mozdonyvezető.

Az első tehervonat, amit magyar mozdonyvezető hozott Bécsbe<br>(fotó: Prohászka Csaba)

A GYSEV kötelékében 32 magyar mozdonyvezető szintén kijárhat az ÖBB pályáira, azonban ők osztrák munkavállalónak számítanak, vulkapordányi állomásítással. Magyar munkavállalóként így egyedülálló, hogy a Rail Cargo Hungaria mozdonyvezetői idegen síneken mozognak.

A második vonat, amit egészen Bécstől ugyanaz a vezér továbbít<br>(fotó: Vörös Attila)

Természetesen az osztrák kollégák körében is meghirdették a magyar nyelvtanfolyamot, ez azonban idáig nem járt különösebb sikerrel. A Rail Cargo Hungaria részéről tavasszal várhatóan újabb két mozdonyvezető vizsgázik le az osztrák utasításokból, így lesz lehetőség a gyorsított tehervonatok számának növelésére. A Cargo tempójára jellemző, hogy egy mozdonyvezető egy szolgálat alatt megfordul Bécsben. A tehervonat késő este indul Budapestről, éjjel cserél vonatot Bécsben, majd kora reggel érkezik vissza Budapestre, így nem kell folyton az ablakos vonatok miatt félreállnia.

Kapcsolódó hírek