Egyiptomi kocsik: túl az első futópróbákon

iho/vasút   ·   2020.02.19. 18:00
1iptom88

A futópróbákra nyolcvan és százhúsz kilométer per órás sebességek mellett került sor. A menetek során a kocsik zajszintjét vizsgálták. A tesztek márciusban folytatódnak, akkor a próbafutások során a fékrendszer viselkedését vizsgálják majd. A kocsik típusengedélyezési eljárását a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) végzi el – jelenti a Railway Pro.

Az első két prototípus kocsi futópróbái a 100-as vonalat követően a 120-ason folytatódtak (fotó: Vörös Attila)

Egyiptom nemzeti vasútja, az ENR 2018 szeptemberében állapodott meg az orosz gyártóval és annak magyar leányvállalatával, a TMH Hungary Kft.-vel összesen 1300 vasúti kocsi megépítéséről. Az üzlet értéke körülbelül egymilliárd euró, vagyis több mint 300 milliárd forint. A járművek öt különböző verzióban készülnek majd el: 500 klimatizált harmadosztályú, ötszáz légjavítós harmadosztályú, 180 klimatizált másodosztályú, harminc klimatizált másodosztályú, büférészleggel, valamint kilencven klimatizált első osztályú épül meg.

Az első két harmadosztályú kocsi prototípusa tavaly októberre készült el. A kocsiszekrényeket novemberben, kamionon, forgóvázak nélkül indították útnak Magyarországra, azonban adminisztrációs okok miatt az egyik kocsit nem engedték át a fehérorosz–lengyel határon, így csak decemberben érkezhettek meg a szolnoki Bi-Ka Logisztikai Kft. telephelyére. A magyarországi futópróbákhoz szükséges normál nyomközű forgóvázak beszerelését követően február 6-án kezdődtek meg a próbafutások, elsőnek a 100-as vonalon.

A Transzmasholding (TMH) tveri járműgyártó üzeme (TVZ) építi meg a járművek főbb részegységeit, továbbá felel a technológia átadásáért és az ipari szervezésért. A kocsik megtervezése és a projekt műszaki felülvizsgálata a TMH mérnöki részlegének feladata, az orosz–magyar konzorcium magyar tagja pedig a projekt gyártási és pénzügyi partnere. A tervek szerint a kocsik egyik felét Tverben, másik felét pedig Magyarországon, a Dunakeszi Járműjavító Kft.-nél szerelnék készre – utóbbiról azonban eddig még nem született hivatalos megállapodás. Értesüléseink szerint – ha lassan is – de zajlanak az akvizíciós tárgyalások az orosz vasútijármű-gyártó, illetve a magyar fél között Dunakesziről.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Van benne ráció

iho/vasút   ·   2020.11.28. 15:35

Hatékonyabbá és fenntarthatóbbá válik a menetrendváltástól a MÁV-Start járműgazdálkodása a 418 sorozatú dízelmozdonyok, illetve a dízel motorvonatok átcsoportosításával.