Egyre többen használják a mobiljukat jegyvásárlásra
Egy hónappal azután, hogy a MÁV-Start bevezette a mobilegyenleges fizetést, kíváncsiak voltunk rá, mennyire jöttek be a számítások. Megkérdeztük a vasúttársaság szolgáltatásfejlesztési vezetőjét a tapasztalatokról.
Kormányos László beszámolt róla, hogy az internetes vásárlási szolgáltatás beizzítása óta 44 ezer vásárlási tranzakció volt a rendszerben. Ebből az elmúlt egy hónapban több mint 1600 esetben fizettek mobilegyenleggel. Ez azt jelenti, hogy 3,7 százalékos a mobilos megoldás részesedése.
Tekintettel arra, hogy a vásárlások nagyjából 30-35 százalékában vesznek csak az utasok olyan jegyeket, amit mobilegyenlegről is ki lehet fizetni, elmondható, hogy a célközönségben tízből egy vásárló így fizet. A tendencia egyébként növekvő: míg az első héten három százalék volt a mobilfizetés részesedése a tranzakciókból, az elmúlt héten ez az arány már 4,3 százalékra nőtt – tette hozzá a vezető.
A MÁV-Startnál az első 12 hónapban 10 000-nél több mobilvásárlásos tranzakcióra számítanak, ami, ha a növekedés számait nézzük, teljesíthető elvárásnak tűnik. Az előző évhez képest az internetes rendszerben egyébként 30 százalékkal több jegyet adnak el, tehát ez a tendencia is növekszik.
Arra is kíváncsiak voltunk, mennyire vannak megelégedve az utasok az új szolgáltatással. Erre a kérdésünkre azt a választ kaptuk, hogy sem a mobilszolgáltatók, sem pedig az utasok részéről eddig nem érkezett érdemi panasz, negatív észrevétel a rendszer használhatóságával kapcsolatban.
A jövőbeni tervekről Kormányos László csak annyit árult el, hogy a további lépés a mávdirektes vásárlási lehetőség biztosítása lesz. Ezt jelenleg fejlesztik.