EKAER után jön az EVAER?
Az EVAER munkacsoport ülésén egyeztettek a NAV, a Hungrail és a kormány képviselői. A Hungrail 2015-ben megalakult EVÁER munkacsoportja a vasútvállalatok oldaláról az elektronikus fuvarlevél bevezetését tartotta megoldhatónak és hasznosnak. Ezt ugyan sok vasátvállalatnál ki kell még fejleszteni, azonban többféle kötelezettségnek lehet egyszerre eleget tenni a segítságável, ehhez állami támogatást kérnek. A NAV nyitott arra, hogy ha EVAER nélkül is bevezethetőek a szükséges adatok, más utat válaszzanak. A vasútvállalatoknak két, az EKAER-ben már meglevő kötelező adat nincs meg: az áru értéke, illetve a fel/lerakás időpontja.
A NAV szerint csökkenne az adóelkerülés kockázata a rendszer vasútra kiterjesztésével, azért is fontos, hogy a vasútnak is bejelentési kötelezettsége legyen, mert az EKAER-rendszer egyik problémája a közbülső szállítási mód rendszerbe kerülése. A vasútvállalatok ezzel szemben a kevesebb kckázatos termékkel érvelnek, ami miatt nem lenne szerencsés az egész vasúti forgalmat ellenőrzés alá vonni, egyben elutasítjják a közúti fuvarozók azon véleményét, amely szerint közútról a forgalom közel harmada terelődött vasútra az ellenőrzések miatt – olvastuk a Hungrail hírlevelében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!