Elbúcsúztak a CityLine Jumbolinói

TTG Hírlevél   ·   2012.09.04. 15:30
cim_avro

A Lufthansa cégcsoport 100 százalékos tulajdonában lévő regionális leányvállalata, a CityLine augusztus 24-én az LH1985-ös Köln-München járatot teljesítve, csaknem két évtized után kivonta a forgalomból az utolsó 93 személyes Avro RJ85-ösét. A CityLine 1994-től mostanáig összesen 18 ilyen brit gyártmányú repülőgépet üzemeltetett, melyek a típus végleges leállításáig 575 ezer járattal, mintegy 30 millió utast szállítottak, többnyire német, illetve európai nagyvárosok között.

Az RJ85-ös a Nagy-Britanniában az 1980-as években kifejlesztetett BAe-146-200-as modernizált változata. Előbbiből egy bérelt teherszállító 1988 decemberétől 1993 szeptemberéig a budapesti székhelyű TNT-Malév Express Cargo Ltd.-nél is repült. (A Jumbolino becenevet négy hajtóműve után kapta: a B-747-estől egészen az A340-esig egyedül a BAe-146-ost tervezték négy hajtóművel,, és a gép tömzsi foprmája, duci törzse is kiérdemelte ezt a nick-et – a szerk.)

A légitársaságok számára a típus vonzerejét – alacsony fogyasztása és zajszintje mellett – eddig elsősorban az jelentette, hogy rövid futópályákon is biztonságosan lehetett használni. Így a gép megkapta például az engedélyt a London City Airporton történő leszállásra is. A technikai fejlődésével azonban már egyre kevésbé tud versenyezni a hasonló kategóriájú, de még modernebb típusokkal.

A CityLine az RJ85-ös helyett nagyobb kapacitású és jóval gazdaságosabban üzemeltethető, 120 személyes brazil gyártmányú Embraer 190-es és 195-ös gépeket szerzett be, de emellett kanadai Bombardier CRJ700-asokkal és 900-asokkal is rendelkezik.

A mintegy 2300 főt foglalkoztató, immár 60 modern sugárhajtóműves géppel rendelkező légitársaság, melynek két központi bázisa Frankfurtban és Münchenben található, az elmúlt évben 6,8 millió utast szállított. A CityLine jelenleg 24 ország (köztünk hazánk) 75 városába, naponta átlagosan 350 menetrend szerinti járatot indít.

(Ami pedig a Jumbolinót illeti: nekünk nem kell búcsúznunk tőle, a Swiss és a Brussels továbbra is naponta küldi a kis négyhajtóműveseket Ferihegyre.)

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.