Elkészült a Zenta–Szabadka vasútvonal!

Tripolszki Dalibor   ·   2020.11.21. 15:00
00_zentai_szemelyvonat

November 20-án 13 órakor hivatalosan is „átadódott” a forgalomnak a felújított pálya. A tavaly április óta tartó átépítési munkálatok befejeződtek, már csak az apróbb simítások maradtak hátra, de ezek már nem akadályozzák a menetrendszerű vasúti forgalmat.

Az elmúlt bő tizenkilenc hónap alatt teljesen átépült a pálya, a régi sóderágyazatot zúzottkő váltotta fel, a kivénhedt talpfák helyett betonaljak támasztják alá a 60 kilogramm/folyóméteres síneket. Ez azt is jelent, a megengedett tengelynyomás az eddigi 16 tonnáról 22,5 tonnára emelkedett. A vonatok sebessége is megnőtt:

(a szerző felvételei)

  • a személyszállító szerelvények az eddigi 30-as tempó helyett 80 kilométer/órával „szaladnak”,
  • a tehervonatok pedig 60-nal az eddigi 20 kilométer/óra helyett.

Zentáról Szabadkára most már 45 perc alatt lehet eljutni – az utazás a régi vágány minősége miatt a pályafelújítás előtt kis híján másfél órát vett igénybe.

Azért is volt fontos ennek a vonalszakasznak a felújítása, mert a Budapest–Belgrád vasút építése miatt vágányzár lesz Szabadka és Újvidék között és a Szabadka–Zenta vonal lesz a nemzetközi tehervonatok kerülő útvonala.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Vasútmodell

Újabb cseh tanker az Igrától: jöjjön a 98-as!

Kovács György   ·   2020.11.29. 12:00

Az októberi Indóház magazin hasábjain már bemutattuk a cseh Igra modellgyár ezévi újdonságainak egyikét, a 88 köbméteres tartálykocsiját. A decemberi magazinunk lapzártája után került a boltokba a nagytestvér, a 98 köbméteres változat modellje.