Elkészültek a kerékpáros és forgalomcsillapítási fejlesztések Budapesten a Baross utcában

iho/zöldút   ·   2020.07.26. 16:30
bkk_kerekparsav_nagykorut0

A fejlesztés a kerékpározás feltételeinek javításán túl pozitív hatással van a 9-es busz és 83-as trolibusz közlekedésére is, valamint a közlekedési kapacitások bővítése mellett élhetőbb, fenntarthatóbb környezetet hozott létre Józsefváros főutcáján. A kerékpárosbarát fejlesztések nem értek véget, a Baross utcai munkák befejezésével már indul is a Ferenc körúti új kerékpársáv kivitelezése, amely – a Petőfi híd érintésével – összekapcsolja a budai és a pesti kerékpáros hálózatot.

 

Kerékpársáv és busz-kerékpársáv a Nagykörúton kívül, egybefüggő bringahálózat Kőbányáról a belvárosba

A Baross utca Orczy tér és Nagykörút közötti szakaszán önálló kerékpársávokat, egyes részein pedig busz-kerékpársávokat alakítottak ki. Ennek köszönhetően már nem a gépkocsik által használt sávokban kell haladni kerékpárral, ami komfortosabb megoldás az autóval és a biciklivel közlekedők számára egyaránt. A busz-kerékpársávok a közösségi közlekedés haladását is segítik. A Kőbányai úti kerékpárút jelenleg az Orczy térnél véget ér és régi igény volt, hogy a belváros irányába folytatódjon ez az útvonal. A fejlesztésnek köszönhetően most már nemcsak a VIII. kerületből, hanem Kőbányáról is biztonságosan el lehet jutni a belvárosba. A Baross utca átalakítása a nagykörúti kerékpársávokkal együtt már jelentősen javítja a környékbeli úti célok elérését. A biztonságos közlekedést a Baross utcában az újrafestett zebrák is segítik.

 

A Ferencvárosban folytatódnak a fejlesztések

Ahogy a BKK korábban bejelentette, új bringasáv létesül a Ferenc körúton mindkét irányban, amely a Petőfi híd érintésével összekapcsolja a budai és a pesti kerékpáros hálózatot. A Ferenc körúton a beavatkozások után a kerékpársáv mellett továbbra is irányonként két forgalmi sáv áll majd rendelkezésre a gépjárművel közlekedők számára. A tervezett kialakítással a jelenlegi parkolóhelyek egy része megmarad, valamint pótlásként a Közraktár utcában létesítenek újakat.

Szintén ferencvárosi fejlesztés, hogy a Bakáts tér környezetében a IX. kerületi önkormányzat új, ideiglenes forgalmi rendet léptetett életbe. Ennek részeként a Tompa utcában már mindkét irányban végig lehet kerékpározni a Ferenc tér és a Bakáts tér közötti szakaszon, ami fontos kapcsolatot jelent Ferencváros Nagykörúton kívüli és azon belüli területei között.

Budapest egyik legfontosabb útvonalán, a Nagykörúton még április végén létesült kerékpársáv az Üllői út és a Váci út közötti 3 kilométeres szakaszon. A nagykörúti kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti kerékpársáv forgalmát. A friss adatok szerint naponta legalább négyezerszer haladnak rajta kerékpárral, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb bringás útvonalává vált. Ferenc körúti meghosszabbításával még többen választhatják ezen az útvonalon autó helyett a kerékpárt, így az autóval közlekedők is jobban tudnak haladni, a Nagykörút belső szakaszai pedig még csendesebbé, élhetőbbé válhatnak az ott lakóknak, az üzletekben vásárlóknak és a vendéglátóhelyeknek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jönnek a cseh railjet-hasonmások

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2021.02.23. 12:00

Márciusban és áprilisban hazánk vasútvonalain tesztelik az új ötkocsis cseh szerelvényeket. Az utasok majd a Metropolitanokon próbálhatják ki ezeket, ha minden jól megy.