Elkezdték a hazai automatikus közúti segélyhívó rendszer kiépítését

iho   ·   2014.04.16. 07:27

2015 októberétől az Európai Parlament döntése értelmében az új autók esetében kötelezővé válik az eCall beépítése. Az új megoldás magyarországi tesztelésével megbízott Best Way Traffic Kft. a projekt egy újabb szakaszát indítja el a közreműködő szolgáltatók és a bevetés-irányítási szervezetek részvételével. Áprilisban a projekt egy újabb fázisa fog megkezdődni, amelyről a BestWay az érintett szakértők bevonásával 2014. április 10-én szakmai konferenciát szervezett.

Az eCall-rendszer a járműbe épített, folyamatos készenlétben álló intelligens egység, amely baleset esetén automatikusan tárcsázza a segélyhívó számot. Ez a megoldás biztosítja, hogy a sofőr eszméletvesztése esetén is időben megérkezzen a segítség, hiszen a balesetet követően a rendszer elküldi a pontos GPS koordinátákat a központnak. Ezt követően a diszpécser meggyőződik a vészhelyzet valódiságáról, megpróbál az esemény részleteiről további információkat keresni és végül továbbítja az üzenetet az illetékes szervek felé.

2013-ban az Európai Unió Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottságának HeERO nevű projektje keretében kilenc ország aktív részvételével próbálták ki az automatikus segélyhívó rendszert. Magyarországon a Best Way Traffic Kft. végezte a tesztelést. Az Európai Parlament jelenleg hatályos döntése szerint 2015. október 1-jétől az Európai Unió minden országában működnie kell az eCall segélyhívó rendszernek.

Az eCall-projekt áprilisban induló fázisának feladata a rendszerben részt vevő szervek és szolgáltatók különböző informatikai rendszerei közötti kommunikáció és együttműködés lehetőségének kialakítása lesz.

Vida Zoltán, a 112-es segélyhívót fejlesztő M&S Informatikai Zrt. műszaki igazgatója szerint fontos feladatot jelent az eCall beillesztése a jelenleg működő rendszerbe. A központba beérkező telefonhívások egy jelentős része jellemzően nem igényel intézkedést, ezek előszűrése tehát kiemelten fontos. Az eCall segélyhívásokat ezzel szemben prioritásként kell majd kezelni, mivel a nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy ezek közel 95 százaléka tényleges balesethez kapcsolódik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Fénytörés Miskolcon

iho.hu   ·   2024.12.16. 18:10

Sajátos megvilágításba helyezi BAZ vármegye székhelyének közúti helyzetét a tény, hogy öt napon másodszor hajtott gépjármű a fényvillamos, a 202-es ČKD Tatra KT8D5-ös elé.