Elsőajtózni kell az 5-ös busz vonalának két végén mától hétvégente

iho/közút   ·   2022.08.28. 12:00
00_5-os_busz

A teljes budai szakaszon, valamint Pesten a Korong utca megálló és a Rákospalota, Kossuth utca végállomás között. Hétköznapokon továbbra is minden ajtó használható fel- és leszállásra a buszokon. Akinek nincs jegye, a járművezetőtől tud vásárolni.

A Budapesti Közlekedési Központ a korábbi időszakok tapasztalatait értékelve a Rákospalota, Kossuth utca és a Pasaréti tér között közlekedő 5-ös buszok két szakaszán vezeti be az első ajtós felszállási rendet a hétvégékre augusztus 28-ától, vasárnaptól:

  • a budai oldalon a Döbrentei tér, illetve a Szarvas tér és a Pasaréti tér végállomás,
  • a pesti oldalon pedig a Korong utca és a Rákospalota, Kossuth utca végállomás között.

A buszra a Zugló vasútállomás és a Március 15. tér közötti szakaszon továbbra is az összes ajtón fel lehet szállni szombaton és vasárnap is. Az intézkedés kizárólag a hétvégi időszakra vonatkozik, munkanapokon továbbra is minden ajtót lehet felszállásra használni a buszok budai, valamint a Korong utca és Rákospalota közötti szakaszán is.

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az első ajtós felszállási rendnek köszönhetően jóval könnyebb a jogosulatlanul utazók kiszűrése is, hiszen a járművezetők már az utazás megkezdése előtt ellenőrizni tudják a jegyeket és a bérleteket, illetve jelentősen javulhat az ügyfelek biztonságérzete is. Akinek szüksége van rá, a járművön is meg tudja vásárolni a jegyét.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.