Emelik a Szlovéniába vezető vasútvonal biztonsági szintjét
A Bajánsenye–Boba vasútvonal közlekedésbiztonságát jelentősen növelő rendszer telepítéséhez tervezési és kivitelezési közbeszerzés írt ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt., a tervek szerint a beruházás 2014 nyarának végére fejeződik be.
A NIF Zrt. pénteki közleményében arról tájékoztatott, hogy a Bajánsenye–Boba vasútvonalon is telepítik az ETCS 2-t, azaz az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer második szintjét. A tervezett telepítési munkálatok százegy kilométer vonalhosszt érintenek.
Az ETCS vonatbefolyásoló berendezés elsődleges feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának garantálása a legkülönbözőbb üzemi helyzetekben. Ha a mozdonyvezető a rendszer figyelmeztetését követően nem csökkenti a sebességet megfelelő mértékben, a megengedett sebességet túllépi, vagy ha a vonat megállására illetve a sebesség csökkentésére utasító jelző felé közelít, a rendszer automatikusan bekapcsolja az üzemi féket, és ha szükséges vészfékez is, írja közleményében a NIF Zrt.
Az ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítésével lényegesen emelkedik a Szlovéniába vezető vasútvonal biztonsági szintje. A nyertes vállalkozónak a Bajánsenye–Boba vasútvonalon ETCS 2 rendszer telepítésének megtervezését és kivitelezését is el kell látnia.
A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg a Kohéziós Alap társfinanszírozásával.