Végleges: a Škoda Group szállít akkus villamos motorvonatokat a ČD-nek
A tizenöt zöld RegioPanter szerelvényért 3,5 milliárd koronát fizet a cseh állami vasúttársaság.
A tizenöt zöld RegioPanter szerelvényért 3,5 milliárd koronát fizet a cseh állami vasúttársaság.
A fejlesztés az úgynevezett Digirail projekt része, aminek célja az ország vasúti forgalomirányítási infrastruktúrájának fejlesztése.
A már forgalomba állt szerelvényeket a legkorszerűbb fedélzeti vonatbefolyásoló rendszerrel szerelték fel.
A 30a-n és a 40a-n így már akár százhatvan kilométer per órás tempóval is haladhatnak az arra alkalmas fedélzeti berendezésekkel ellátott vasúti járművek.
A korszerű villamosmozdonyok október második felétől állnak szolgálatba a belföldi intercity-ken és a Bécsbe közlekedő eurocity-k élén.
Javul az elővárosi és a regionális forgalomban közlekedő motorvonatok utaskomfortja, a biztosítóberendezési fejlesztésekkel lehetővé váló sebességemelésekkel pedig a jövőben még több vonalon használhatják ki a megengedett 160 kilométer/órás maximális sebességüket.
Háromszázötven kilométeren épült ki a kettes szintű ETCS Lengyelországban, lehetővé téve az emelt sebességű közlekedést a főváros és Gdynia között.
Elindult a KISS-flotta, sorra készülnek az IC+-kocsik, és csak kapkodtuk a fejünket, olyan hirtelen változtak a menetrendek.
Először helyeztek üzembe Magyarországon ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszert: a Ferencváros és Székesfehérvár közötti 63 kilométeren vált korszerűbbé a vasúti közlekedés. A program hamarosan további szakaszokkal folytatódik.
Eljátszottunk a gondolattal, milyen közlekedési beruházások valósultak volna meg – vagy éppen nem –, ha már korábban álljt parancsolunk az Uniónak. A vaspályák helyzete.