Emirates 777: a legnagyobb menetrend szerinti gép Budapesten!
Megígérték úgy is lett: egy májusi sajtótalálkozón jelezte az Emirates, hogy a tervek szerint a tavaly indult járat értékét, súlyát, kapacitását alaposan megnövelik azzal, hogy decembertől az A330-asok helyett a sokkal nagyobb Boeing 777-300-asok repülnek majd Dubai és Budapest között. Az első menetrend szerinti „Tripla Hetes” ferihegyi leszállása – erős szélben is mintaszerűen végrehajtva – a légitársaság és a repülőtér közti kapcsolaton túl valóban történelmi pillanat, merthogy menetrend szerinti utasszállító járat (vagyis se nem technikai leszállás, se nem ad hoc típuscsere) ilyen nagy gépre állandóra meghirdetve a magyar légiközlekedés történetében még sosem volt.
A számok impozánsak: 310 ülés a turista osztályon, 42 a business osztályon, plusz még 12 a más budapesti járatokon nemigen élvezthető első osztályon, ami annyit jelent, hogy a két főváros között hetente egészen pontosan 5096 férőhelyet kínál a légitársaság. Hogy a méretes kéthajtóműves, amelynek nagyságát igazán nem is a földet éréskor, hanem a beguruláskor érzékelhettük, ahogy a törzse fölénk tornyosult – szóval hogy egy ekkora gép mennyire lehet majd igazán kihasználva: az érkezés utáni sajtótájékoztatón ez volt az egyik legtöbb kérdést gerjesztő téma az újságírók részéről.
Nos amint azt a jelenlévők mindegyike a maga területe kapcsán érzékeltette: a fejlődő, bővülő piac az, aminek a 777-es a legfrissebb szimbóluma. A Budapest Airport kereskedelmi igazgatója, Kam Jandu a repülőtér elmúlt két évének erős növekedéséről beszélt, ami hamarosan, talán már a napokban a tízmilliomodik utas fogadásával válik kézzelfoghatóvá.
Thierry Aucoc, az Emirates európai és oroszországi vezetője pedig a légitársaság első budapesti évének eredményeivel magyarázta a döntést, egy év alatt átlag nyolcvan százalékos gépkihasználtsággal 150 ezer utast sikerült szállítania a társaság gépeinek, és a teheráru mennyisége is ígéretes volt, 3700 tonna. Ami pedig a 777-es első napját illeti, Horváth Gábor, az Emirates magyarországi igazgatója jelezte, a gép annyi utassal érkezett most Ferihegyre, amennyit a 330-assal már nem tudtak volna elhozni. A nagyobb gép az utasok mellett ráadásul 20-22 tonna teherárut tud szállítani a két város között, és ezzel duplájára növekedett a cargo-kapacitás.
Kérdésre válaszolva Aucoc elmondta, a vonalakon a cél a 80 százalékos kihasználtság, de ez alatt is már profitábilisak a járatok. Azt is ő tette közhírré, hogy az Emirates negyedévenkénti felmérésében, amely a légitársaság célállomásainak minőségét elemzi, a Liszt Ferenc nemzetközi légikikötő volt a legutóbbi győztes. Ő maga pedig inkább Budapesten ünnepelt a mai nap, pedig mehetett volna Koppenhágába is: az iho/repülés kérdésére elmondta, az Emirates ugyancsak december elsején küldte először a dánokhoz az újonnan beszerzett, szuper-kapacitású, egészen pontosan 615 utasra berendezett kétosztályos óriásgépét, és azt is elárulta, hogy az A380-as tele volt a járaton.
A társaság alapelve, amit mind a budapesti, mind a koppenhágai esemény is jelez, az, hogy a piacot, az igényeket, a növekedést maga a felajánlott utazási lehetőség, a nagyobb gép, a több ülés gerjeszti. A 777-es azért is jó befektetés, mert nemcsak Dubaiban, hanem a távol-keleten is erősíti az érdeklődést a budapesti járat iránt.
Még egy fontos információ Horváth Gábortól: a fedélzeti kiszolgálás minősége is javult az új géppel, ugyanakkor a jegyek ára nem változott, ami pedig az első osztályt illeti, erre már a májusi bejelentés napján is volt foglalás Budapesten.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!