Épülnek az újabb IC+-kocsik

iho/vasút   ·   2019.12.04. 15:00
400px_icpluszgyartas

A MÁV-Start első húsz, saját forrásból gyártott, újgenerációs intercity-kocsija július végére készült el a szolnoki Vasúti Járműjavítási Telephelyen, augusztus óta pedig a további hetven kocsi gyártása is folyamatosan zajlik. Ahhoz, hogy az új járművek nemzetközi forgalomban is közlekedhessenek, több engedélyt is meg kell szerezniük. Az első három, engedélyt kapott IC+-kocsi december 15-étől a Budapest és Hamburg között közlekedő Hungária Eurocity-páron fog közlekedni. A további legyártott kocsik engedélyeztetése folyamatban van.

Zajlik a húsz plusz kettőn felüli hetven IC+-kocsi gyártása. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: MÁV-Start Zrt.)

Az első húsz, nemzetközi forgalomra szánt, kétszáz kilométer per órás sebességre képes, légkondicionált kocsi közül tíz másodosztályú, termes, a másik tíz pedig akadálymentesített, többcélú teres. Utóbbiakban a laptopok, mobileszközök használatát elektromos és USB-s csatlakozók, valamint vezeték nélküli internet segíti. A GPS-vezérelt, fedélzeti audiovizuális utastájékoztató rendszer pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, a biztonságról pedig belső videófelügyeleti rendszer gondoskodik. December 2-án három többcélú teres kocsi megkapta az üzembe helyezési engedélyét, a többi többcélú teres és a termes kocsik engedélyeztetése folyamatban van.

A további hetven – harmincöt többcélú, valamint harmincöt első és prémium osztályú –, belföldi forgalomra tervezett IC+ kocsi összeszerelése augusztusban kezdődött meg, ehhez a saját forrás mellett kormányzati költségtérítést is kap a vasúttársaság. A flottából eddig tizenöt többcélú jármű kocsiszekrénye készült el. Az első többcélú jármű a tervek szerint 2020 januárjában, az utolsó 2020 nyarán, az első 1. osztályú jármű 2020 őszén, az utolsó pedig 2021 nyarán állhat forgalomba.

A beruházás állásáról Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója tartott sajtótájékoztatót

Az IC+-kocsik számát évről évre növelve lehetőség lesz az elöregedett járműflotta kiváltására, valamint az IC-hálózat kiterjesztésére, így további területek vonhatók be a minőségi vasúti szolgáltatásba. A beruházások és a beszerzések akár évi ötven IC+-kocsi gyártását is lehetővé teszik. Kiemelt cél, hogy a gyártásban a magyar beszállítók a lehető legnagyobb mértékben vállalhassanak szerepet. A gyártás során a hazai hányad meghaladja az ötven százalékot, így jelentős munkahelyteremtő hatással bír: csak a MÁV-Starton belül kétszázötven embernek ad munkát, és legalább ugyanennyinek a beszállítóknál.

A szerdai sajtótájékoztatón Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója elmondta: a hazai gyártás egyik nagy előnye, hogy így harminc százalékkal kevesebbe kerül egy-egy IC+-kocsi, mintha külföldről szereznék be azokat. A hetvenes szériából tizenhat kocsiszekrény már elkészült, a tizenhetedik gyártása pedig most kezdődik. A kocsik összeszerelése folyamatosan zajlik, a tizedik fényezett szekrény összeszerelése is megkezdődött. A korábbi négy helyett egyszerre már nyolc álláshelyen dolgoznak, a munkavégzés így sokkal hatékonyabb.

(X)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Átkozott sorompók Szerbiában

iho/vasút   ·   2020.12.01. 18:00

Vajdaságban, de inkább egész Szerbián lassan már nem is újdonság, ha egy nem működő fény- és félsorompóval biztosított, vagy esetleg éppen működő berendezésű, esetleg csak kitáblázott közúti-vasúti átjáróban baleset történik.