Érkeznek a hongkongi szuperexpresszek

iho   ·   2013.11.10. 21:00
400px_erl_hongkong

A két metropolisz közötti nagysebességű vasúti szolgáltatásért felelős MTR Corp 2012 elején rendelt meg kilenc nyolckocsis szerelvényt a kínai gyártótól 1,74 milliárd hongkongi dollár (körülbelül 220 millió USA dollár) értékben.

A CRH380A-sorozat formavilágáról mintázott motorvonatok végein egy-egy vonófej biztosítja a mozgáshoz szükséges energiát, köztük hat kocsi található. Az International Railway Journal információi szerint egy Express Rail Link (ERL)-szerelvényen 579 utas foglalhat majd helyet. A 25 kilovolt 50 hertzes váltóáramról üzemelő, normál nyomtávú vonatok üzemi sebessége a 142 kilométer hosszú ERL-vonal nagy részén 350 kilométer per óra lesz, azonban a hongkongi, teljes mértékben alagutakban futó szakaszon kétszázas tempóban korlátozzák a száguldást.

A magas sebességhez rendkívül áramvonalas forma szükséges, az ERL-vonatok festési sémája szimbólumokat hordoz magán<br>(fotó: MTR)

Az ERL első szerelvényét először Kína szárazföldi vonalain futópróbázzák, a tesztek lezárultával szállítják csak át hajón Hongkongba, ahol újabb teszteket követően, várhatóan jövő áprilisban állítják hivatalosan forgalomba. Az MTR Corp a vonatokkal kapcsolatosan azt nyilatkozta, hogy az oldalukon lendületesen végigfutó piros–fehér csíkos festés a vállalat céljaként kitűzött szívélyes fogadtatást, a sima és kényelmes utazás élményét hivatott jelképezni, míg a vonófejek első ablakait körülölelő narancsszínű ív egy kínai sárkányt szimbolizál, utalva a gyártó kínai voltára.

A Railway Gazette arról ír, hogy az MTR Corp rendszerbiztosítási és rendszerintegrációs programokat is létrehozott a kockázatok kezelésére, továbbá független törvényszéki szakértőt bízott meg a vonatok, valamint a jelző- és vonatbefolyásoló rendszerek biztonságának kiértékelésére. A vállalat vezérigazgatója arról számolt be, hogy az első szerelvény érkezése jelentős mérföldkő az Express Rail Link létrehozásában, mivel ezáltal egy újabb lépéssel került közelebb a megvalósuláshoz a Dél-kínai-tenger által körbeölelt, 263 szigetből álló városállam és a szárazföldi Kína közötti utazás forradalmi átalakulása. A hétmillió lakosú Hongkongból a Dél-Kína egyik fontos kereskedelmi kikötővárosaként ismert, közel tízmilliós Kantonba (Kuangcsouba) való eljutás jelenleg még több órát vesz igénybe, az ERL-projekt elindulását követően pedig már csak percekben lesz mérhető a szükséges idő.

Az Express Rail Link útvonala: Kanton (Kuangcsou/Guangzhou) és Sencsen (Shenzhen) között már kész, a Hongkong West Kowloon állomásáig tartó, részben alagutakban futó szakasz építése is már a végénél tart<br>(forrás: Wikipedia)

Az Express Rail Link Kanton déli és Sencsen északi pályaudvarait összekötő, százkét kilométer hosszú első szakaszán 2011 decemberében vették fel a forgalmat. A hongkongi határig vezető további pályaszakasz, valamint a hivatalos elnevezés szerint Hongkong Különleges Igazgatású Terület alatt futó 26 kilométer hosszú alagútrendszert még most is építik. Az MTR alagútépítésért felelős részlegének igazgatója szerint a munkálatok a végéhez közelednek, így az alagutakat legkésőbb 2015-re át is tudják majd adni a forgalomnak. A nagysebességű ERL-szolgáltatás beindulásától a Kína és Hongkong közötti gazdasági kapcsolatok további erősödését várják – számol be a Global Rail News.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek