Erősödik a közel- és távol-keleti légi forgalom
A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa, az ACI (Airports Council International) legfrissebb PFFR (Passenger and Freight Flash Reports) gyorsjelentése szerint, az elmúlt évben 2011-hez képest a Közel-Keleten 12,1 százalékkal, míg a távol-keleti, illetve csendes-óceáni régióban 7,1 százalékkal nőtt az ottani légikikötők utasforgalma – olvashatü a TTG hírlevelében.
A legtöbb utast, szám szerint 81 millió főt Pekingben regisztrálták, míg Tokió Haneda repülőterét 67 millióan választották. A két vizsgált térség másik három legnagyobb légikikötője, Dzsakarta, Dubaj és Hongkong egyaránt 57 millió utast indított és fogadott.
Az ACI elemzői szerint ez az eredmény alátámasztja a szervezet legutóbbi, a korábbiaknál optimistább előrejelzését, melyben az ázsiai és csendes-óceáni térségben 2031-ig az utasforgalom éves növekedési ütemét 6 százalékról 7 százalékra módosították. Ugyanakkor ez az adat globális szinten az elkövetkező két évtizedben „csak” 4,1 százalékra várható.
Az ACI adatai alapján 2012-ben a közel-keleti és az ázsiai, illetve csendes-óceáni régióban több repülőtérnek is sikerült két számjegyű növekedési rátát elérnie. Ilyen volt például Dzsakarta (14,4 százalék), Dubaj (13,2), Szöul Incheon (11,3), Bangkok (10,6) vagy Szingapúr (10).
Ugyanakkor 2011-hez képest az elmúlt évben jóval szerényebb, Ázsiában mindössze 0,5 százalékos, míg a Közel-Keleten 4,2 százalékos növekedést sikerült elérni a légi teherforgalomban. Ebben az üzletágban tavaly Hongkong került az első helyre mintegy 4 millió tonna áruval, a legnagyobbak további sorrendje: Sanghaj Pudong (2,8), Szöul Incheon (2,3), Dubaj (2,2) és Tokió Narita (1,9 millió tonna). 2012-ben két számjegyű air cargo növekedést tudott elérni Dzsakarta (19,4 százalék), Abu-Dzabi (17,7) Rijad (17), Manila (11,5) és a kínai Hangzhou (10,4 százalék).