Érzékeny búcsú Bódéországtól

Kemsei Zoltán   ·   2015.04.22. 18:45
00kicsi

A 3-as metró építése idején még jó ötletnek tűnt: az újonnan kialakított Határ úti busz-, és villamosvégállomás (ma úgy mondanánk: intermodális csomópont) mellett egyenkioszkokat építettek, kisebb üzleteknek, vendéglátóhelyeknek. Aztán, ahogy ez lenni szokott, a bódék (és közönségük) egyre jobban lepusztultak, az éjjel-nappal nyitva tartó italmérések, kisboltok mágnesként vonzották azokat, akikkel nem szívesen tartózkodik egy légtérben az ember.

Ilyen lesz majd a Határ úti végállomás<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(forrás: BKK)

Jó egy éve, 2014 februárjában találkozott György István, akkori városüzemeltetési főpolgármester-helyettes szakmai egyeztetésen a Budapesti Közlekedési Központ, a BKV, a Főkert szakembereivel, valamint az illetékes önkormányzatok munkatársaival és tervezőkkel a Határ úti csomópont megújításának megtervezésére. A fehér füst most, 2015 áprilisában szállt fel, a tervek bemutatásán kívül a munka is elkezdődött.

Közműárok a szálloda előtt<br>(a szerző felvételei)

A BKK kiadott közleménye – és a látványtervek – szerint gyökeresen megváltozik a terecske arculata. Az eddigi bódék helyét parkok, fásított területek foglalják majd el, megújul a vízelvezetési rendszer, a közutak, a buszvégállomás környéke is. Minden végállomás és megállóhely akadálymentes lesz, új utasvárók, padok, szemétgyűjtők épülnek, biztonságos gyalogátkelőhelyeken lehet keresztezni az utakat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.